linneaoandreas

Alla inlägg under april 2011

Av Linnéa - 26 april 2011 14:09

Ja nu va de vardag igen...

Jag å Ronja har väntat på postbilen hela dan känns de som!

Den va väldigt sen idag, den kom inte förns ca 13.30 den brukar vara här ca 11.30

Jaja varför vi väntat så mycke på den där bilen e för att Ronjas pyssel bör komma typ NU!

Men icke! Inte hade de kommit nå pyssel idag heller!

 vi vänta alldeles i onödan!

Hoppas på i måra istället :)


Idag har jag tagigt all disk sen igår, ja jag vet man borde ta den samma dag,

men varken Jag eller Andreas orka ta den igår.

De e ju ingen risk att den försvinner av sej själv direkt;)

Åssa har jag startat en tvättmaskin.... å den har även blivit klar men den har inte blivit hängd än!

Jag har nyss kommit hem från morsan har varit där länge idag.

Hon e ledig den här veckan.


Nu höll jag ju på glömma att jag har faktiskt varit vaken sen halv sju i morse.

Vet inte va de va me Eddie men då skulle han vakna!

Han brukar ju kunna sova till halv åtta i alla fall!


Undra vad man ska hitta på för mat idag då?? Jag har inte tagit fram nått från frysen.. Korv e man ju lagomt less på!  Kanske jag ska göra fisk idag? Jag har ju nå laxbitar i frysen... Får se vad de blir...


Haha nu kom Eddie in i vardagsrummet me sin stol! ser skoj ut när dom kommer å baxar på grejer:)

Han har inte velat gått så mycke mer i alla fall... igår när vi prova släppa han så stog han bara still å gnällde, prova även idag då blev de nått steg..

Men som sagt han e lite feg ;)


Fan vi måste på ica maxi nått i veckan.. de kändes väldigt jobbigt.. blir nog inte ikväll i alla fall..


Nä nu måste jag underhålla barna lite, har en dotter som gnäller mammma mammma mamma hela tiden! :)


Av Linnéa - 25 april 2011 21:28

Idag har vi varit på 5 årskalas. Min lilla syster Olivia fyller år i morron, men vi firade henne idag.

Så då fick vi tårta även idag :)


Sen åkte vi på affärn å handla lite till middan, Sallad blev de idag.

väldigt passande i detta väder :) har ju blivit lite mycke grillat ju ;)

Mamma å Krill åt också här.


ja vad har vi gjort mer idag...? Andreas har i alla fall bytt däck på biln idag..

vi har haft besök av Bror å Maria en sväng.

Barna har kört lite fyrhjuling, hoppat studdsmatta.

Ja säkert har vi gjort nå mer, men inget jag kommer på nu..


Tänkte lägga upp lite bilder som e tagen i Påsk.


          

Min fina Eddie        provsmakar påskägget      provar studdsmattan

               

                              

                      Maximus&Albin                  "gänget"


                       

 Min fina påskkärring       påskriset                  Ronja

    

                                            

                           Min blivande Man  

                               


Av Linnéa - 24 april 2011 22:54

I morse fick jag kaffe på säng av min älskling,

Han e så go såå! De gör så mycke en sån sak..

 Vi låg ganska länge i sängen va ju bara vi å Eddie hemma då.


Jag åkte till farsan i 11 tiden å skulle hämta hem Ronja å Albin, men dom ville ju stanna, dom skulle nog kunna va me varann jämt domdär ungarna ;)

Men då tog jag me mej Maximus å Olivia hem hit istället så dom fick fortsätta leka här.


Sen kom Marlene me familj å hälsa på. Dom hade me sej en god jordgubbstårta!

vilken lyx! :)

Å medans dom va här så tog Eddie sina första steg!!  

Man blir så glad när dom lä'r sej nått nytt :)

 jag trodde inte att han skulle göra de än för han e lite feg... ;)


Sen va vi till mammsen å käka midda, å tro de eller ej men de blev grillat idag me:)

Men som sagt de ska va så när de e sommar å även idag så va de ju rena sommarvärmen!

De GILLAS!


Nä nu tror jag att jag ska gå å sussa, man blir trött av värmen ;)


NATT NATT  

Av Linnéa - 23 april 2011 23:27

Ja idag har de verkligen varit en härlig dag! Mycke sol  

de bränner faktiskt lite på en :) Jag har gått i shorts å linne heela dan!


 Idag har vi krattat på gårn, Andreas har även kört gräsklipparen :)

även fast de e sånt störigt ljud så va de faktiskt lite mysigt å få höra de nu:)

Barnen har haft kompisar här hela dan, så de har varit mycke stoj här :)

 Men dom blir inte nöjd av en HEL dags lek utan dom ville sova hos farsan inatt.. Å där blir de ju ännu mer stoj ;)

Ja just de Prestberg kom förbi en snabbis, de e inte ofta man ser han nuförtiden, men de va ju kul så länge de varade;)

'Eddie somna redan i sju tiden ikväll så jag å Älskling har haft MYS :)  


Idag grilla vi, Ronja hade även kompis här på midda idag.. de va jävligt gott i alla fall :)

Vi grilla även igår. Mycke grillat nu:) Men de e ju så de ska va när de börjar bli sommar!


Fick mess av Marlene förut idag. Hon ville komma å hälsa på i morron.

Trevligt trevligt :)


Jag hoppas de blir lika bra väder i morron för då fortsätter solningen! :)

å jag hoppas påsken fortsätter vara lika myspysig som den hittils varit!

Av Linnéa - 22 april 2011 11:29

Igår fick vi midda hos mamma å krill. Grillat blev de. De e gott de :)

Å de e skönt att äta borta, för jag hade noll lust även igår att göra nånting.

De enda jag gjorde va att gå en sväng på byn, de va jävligt skönt ute då..

Sen satte jag fast lite påskdun i häcken här ute. Riktigt fint blev de :)

Men nå påskris blev de inte igår heller:(


Men i morse när jag klev upp hade min älskade Gubbe hämta in ris å plockat bort allt Mitt pyssel från bordet. Då blir man lite extra kär  

Så nu har vi påskris inne, pyntat å klart :)

bättre sent än aldrig;)

Just nu undrar jag vart solen e???? de skulle ju va massor av de ju!

Den kanske kommer om ett tag? Jag vill tro att de e så i alla fall.

Man blir ju mycke gladare då, allt känns lättare på nått sätt..


Andreas e ute å fixar me studsmattan, Ronja har kompis här som hon leker me, Eddie ligger ute i vagnen å sover å Jag sitter här me datan... Skä väl göra nån nytta snart för de finns massa saker som ska göras idag..


Vi måste handla idag, kanske lite sent tycker många men så e de.. de ska duschas osv osv...

Jag har inte bestämt mej än omm jag ska till Hanna eller inte... Jag får nog avvakta å se hur de känns senare, Men som sagt så hade de varit kul :)

Vi va på bolaget igår så nån pilsner kommer de att bli   även om jag bara e hemma..



Av Linnéa - 21 april 2011 12:27

Igår blev de inge skrivet. Va såå trött hela dagen.

Jag lyckas i alla fall tvätta en tvätt. Duktigt va?   

Förresten så e jag lika trött idag ont i huvve har jag också!

Har inga painkillers hemma heller, men jag ska prova me lite kaffe nu  .

vad gjorde jag mer igår då? Jo jag å Ronja prova mitt pyssel lit.

Hennes har inte kommit än så hon fick prova mitt :)

De hon gjorde blev hur fint som helst!

tänk om en annan hade samma fantasi som barna då hade de gått betydligt bättre ;) 

Sen va de mest lugnt hela dan, ganska skönt de också :)


Idag har jag förvandlat min fina tjej till en fin påskkärring,

tänkte lägga upp en bild på henne men datan vägrar ju ta minneskortet just nu! Skitgrejer! Får prova senare!

jaja sen skjutsa jag iväg henne på Droppen, där skulle dom ut å Påska på byn :)

Sen hem surra lite i telen me momma, sen mata å lägga Eddie i vagnen, sen surr me Lindan i telen   Å gubben har jag ju givetvis också surrat me idag:)


Ja nu e de Påsk. Å vad ska vi göra?? Idag blir de väl inte så jävla mycke..

skulle ha behövt fixa me de där påskriset, pynta lite å fixa så de blir lite fint till påsk.


I morron är vi bjuden till Hanna å Jonas.

Dom har midda för Therese som e hemma över påsk.

Tyvärr så blir de ingen midda för oss :( de e de här me barnvakt...

Men jag tänkte smöra för gubben så jag kan åka dit lite senare  

För de hande varit skukt kul å få träffa de lilla "gänget" igen!


Vi kommer annars bara va hemma, kanske en sväng till pappsen.

Men de känns skönt att vi bara ska va hemma för de ska ju tydligen bli jävligt bra väder    Då ska de solas å grillas! åsså kan man ju börja fixa på gårn lite :) 


GLAD PÅSK!



  

Av Linnéa - 19 april 2011 22:00

Nä jag har fan ingen fantasi! tänkte sitta en stund me mitt nya pyssel som kom idag, men till vilken nytta då?? Jag har ju ingen fantasi, jag e helt tom i huvve! kanske beror på att jag e trött eller för att de har varit mycke idag..

Sen e jag så "snål" me sakerna så jag törs ju inte prova mej fram ;) alltid e de nått.. får se om jag provar om en stund igen eller om jag helt enkelt skiter i de där ikväll, de e ju snar BB också :)

Kan ju inte sluta att titta på dom där dårarna   Men nu e de fullt me grejer på köksbordet... åh!!! jaja skit i de.


för övrigt så e min dotter vaken än, förstår inte varför hon inte kan komma till ro å somna? Hon borde va jätte trött. Ibland önskar man att man kunde läsa deras tankar så man vet vad som rörs sej i deras små huvven... lillgumman  


Nu ser jag ju att BB börjat! Han e förjävla ful den där Rodney! visst Malin? ;)

Haha de kanske e han sätt som gör de för de e ju inte helt hundra enligt mej..

Ja nu fick han sej en känga för att man e på taskigt humör men de skiter jag i ;)


Undra vad man ska hitta på i måra då? kanske ta de där me påskriset då, eller pysslet, eller kanske helt sonika göra nått som e lite viktigare som att TVÄTTA lite.. Men de e ju så trist me alla måsten..


Nä nu har jag gnällt färdigt ;)



Av Linnéa - 19 april 2011 20:02

  Mina underbara barn  


                                 


Jag älskar er...

Presentation

Mina barn!

 

Elvira 7 månader

 

   Eddie 2 år  Ronja 7 år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
<<<
April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards