linneaoandreas

Alla inlägg under augusti 2011

Av Linnéa - 30 augusti 2011 12:16

Igår va jag till barnmorskan. Å jag va så gravid man kunde bli :) Men de visste jag ju redan.. Satt å prata om en massa saker.. Ska dit igen den 29/9 för både inskrivning å gyn/provtagning. De e alltså fyraveckor bort :) Då ska ju även älskling va me också.


Annars mår jag väl som förut.. illamående, trött, humörsvängningar, ont i pattarna.. Jag har iallafall inte blött så mycke..   tror de har kommit två gånger sen jag prata me bm i telen! :)


Denna gång tror jag iallafall att de blir en flicka! Varför vet jag inte.. jag bara tror de.. Me Eddie mådde jag typ inge illa alls, men de gjorde jag me Ronja. Aldrig så att jag spydde, de har jag ju inte gjort den här gången heller. Hoppas att jag inte gör de, för spy e de äckligaste jag vet! BLÄ!


Av Linnéa - 30 augusti 2011 12:04

Igår va de Ronja första dag på skolan. De va bara en timme igår, jag va me henne hela tiden, de va ju ett tag sen hon va där sist. De gick bra. Hon tyckte att den lilla stunden va kul.. Hon va nog mer spänd för idag. Hon vakna till och me inatt å svamla om skolan, som tur va somna hon om inne hos oss :)

 idag blir hon ju där hela dagen, å så ska hon åka me skolskjutsen hem! :D De tyckte hon skulle bli riktigt skoj :) I morron ska hon få åka även på morron. Jag skjutsa henne idag så jag fick kolla att dom ser till att dom små kommer me den :) Så nu blir de spännande å se om jag får hem min lilla flicka;) Hon bör väl va här vid 13,40 i allafall.. Mammas stortjej!

Å de ska bli så spännande å höra hur de har gått idag :)

De får jag tala om i måra ;)


Nu ligger Eddie vagnen.. Fick lägga han lite tidigare för han va såå trött! Han va uppe länge igår! Nu tror jag att jag ska ringa till momma en sväng!



Ha en bra dag!


Av Linnéa - 28 augusti 2011 12:59

Japp, nu va de ett tag sen igen som jag skrev här.. Har liksom inte haft nån lust eller ork till de.. Jag måste ju passa på att skriva när Eddie sover på dagarna, för när han e vaken e de ju full fart! ;) Å när han väl sover finns de ju annat å göra..


Vad har hänt då?? Ja.. den här veckan har väl varit som vanligt..  Fast vi fick faktiskt besök av Marie, Molly å Måns :) De va skoj, va så längesen man träffa dom:) Hoppas de inte dröjer lika länge till nästa gång. :)

Resten av veckan har varit lugn.. Jag har varit förskyld, så jag har inte orkat gjort nånting! Å då menar jag verkligen NÅNTING! Har varit helt slut i kroppen! Men nu e jag på bättrings vägen, e bara lite snorig å hostiig :)


Igår va vi in på ica maxi.. Ronja va me min momma. Hon tycker de e såå tråkigt å följa me, vilket e ganska förståeligt me tanke på att de tar säkert 1½ timme därinne!  Där brände vi iallafall över 2700!!!! Men de e ju faktiskt inte bara mat på den affärn, e ju massa skoj också :D Å den här gången blev de lite sånt :) Lite extra gosaker.. Så i morse blev de en såndär riktig go frukost här! :)

Fan va gott de va!

Igår på kvällen for vi till farsan en sväng. Då fick jag kräfter som va skitstor!  En va så stor som täckte hela jävla tallriken! Har aldrig sett en så stor kräfta! Va ju nästan som en hummer! :)

Sen när vi for hem fick vi svamp av Greta, som jag har suttit å renstat idag.. inte allt men ganska mycke :) De e bra å få lite svamp. De e ju såå gott! :)

Fick även lite av farmor i veckan, men den e redan slut! Både jag å Ronja åt bara svamp, sen hade vi resten till en sås, Så vi hade ju tur som fick mer av Greta :)


Nu glömde jag ju berätta att vi va ju på droppen i torsdags å tog kort. I år va dom inne för de spöregna! Annars brukar de ju va ute.. Ska bli kul å se sen hur korten blev.. Jag tror iallafall att dom blev hur fin som helst! :)

å så har vi ju varit på bvc! Eddie vägde 12.960 g, 13 kg kan man ju också säga;)

Å va 80 cm lång! Han växer så de knakar :) Nästa gång vi ska dit e när han e 18mån. Då blir de spruta igen.....


I morron e de vardag igen.. Men då e de en speciell dag, iallafall för Ronja! De e ju hennes första dag på förskolan i Nälden! :) De syns på henne att hon tycker de ska bli pirrigt men samtidigt kul :) Men i morron e de bara en timme dom ska vara där.. De ska bli väldigt spännande å höra vad hon säger om första dagen. :)


Jaja nu har jag ju uppdaterat mej lite i allafall.. Hade ju inte bara gjort ingenting kom jag fram till ;) Ska prova å inte slappa efter så mycke! :)

Ha en fortsatt bra söndag!


  




Av Linnéa - 19 augusti 2011 13:22

Kan ju börja me att jag såg att jag bara hade skrivit ett l i min rubrik igår, fruktansvärt störigt! Nu kanske ni tror att jag inte kan stava till kväll! ;) Haha skit samma.. :)


Just nu ligger min son ute i vagnen.. Han lär väl vakna snart för han har sovit 1½ timme nu.. Men ibland sover han två :) Nu har iallafall hans översta hörntänder sprukigt å dom nedre spricker nog vilken dag som helst om dom inte redan gjort de :) De e ju inte så lätt att kolla på han direkt;)

 Då har han alltså 16 bissar, bara 4 kvar då :)


Jag gör ingenting som vanligt.. Sitter här vid datan.. har surrat lite i telen..

Är förövrigt skittrött idag. Hade svårt att sova inatt, å när jag väl somna drömde jag en massa mardrömmar! Alltid ska de va nått! Men idag e de fredag å då brukar jag å älskling somna tidigt ;) Konstigt dedär, de e ju då man vill va uppe lite extra men vi somnar, vi e uppe på veckorna istället:P


Annars i helgen vet jag inte vad de blir... Nån tur på ica maxi blir de iallafall..

Solen skiner för fullt idag, fast de e bara 13 grader i skuggan men väldigt skönt! Så jag borde inte sitta här nu jag borde va ute å promenera med min fina vagn;)

Haha de låter ju inte som mej de.. Men jag kanske gör de sen!


Nu tror jag att jag ska gå å göra lite fika till mej själv innan lillbubben vaknar :)


 

Av Linnéa - 19 augusti 2011 13:14

Idag går jag alltså in i vecka 8. Igår ringde jag till mvc. Har haft en massa blödningar även denna gång. Har ju haft de me både Ronja å Eddie. Men tycker att dom kommer lite tätt nu. Så nästa måndag ska jag dit för ett nytt gravtest. Man skulle gärna vilja veta nu om de e någe liv därinne... Än har de iallafall inte kommit ut nått annat än lite blod :) Så de e bara å hoppas!

Humöret går upp å ner, tröttheten e tung, svagt illamående . Jag har tur att jag inte spyr iallafall :)

Av Linnéa - 18 augusti 2011 20:17

Nu är kvällen här å barnet ligger i sin säng.. Jag har bara ett barn hemma, Ronja åkte till sin pappa idag. Hon kommer hem på lördag morron.


De blev aldrig så att vi baka bullar den där dan jag skrev de, men vi gjorde de igår istället! :) Både kanelisar å smörisar ;) Sen for vi å hämta min momma så hon fick komma å smaka på bullarna, Ronja hade för övrigt tjatat om henne sen hon vakna, hon hade drömt nått om henne.. Så hon sakna sin gammelmomma :) Hon stanna även kvar på midda, fläsk å peran blev de.


Idag när Eddie sov kom en å sålde jultidningar, Fan va tidigt! Men men vi köpte ju lite grejjer ;) Sen gick jag å Ronja å duscha.. Sen blev de pyssel :D De va länge sen jag å Ronja pyssla tillsammans nu, man tänker ju att de blir tjorvigt när Eddie vill va me å pyssla, men de gick faktiskt bra idag :) Så de va myys!


Å Eddie har lärt sej nått nytt idag. Jag satt i soffan å höll på me telefon, å då hör jag att Eddie håller på me nå ljusyktor jag har på köksbordet. Jag tänkte jag må ju höra fel, han kan ju inte va uooe på borde!!!?? Skynda mej å kolla, å jo mycke riktigt så sitter den lilla busungen mitt på bordet! Så nu har han lärt sej de också! Han drar ut stolarna å klättrar upp på dom. Så nu e de superkoll som gäller! ;)


När Ronja hade åkt till sin pappa så gick jag å Eddie ut. Vi gick ner i våran lilla miniskog å plocka lite lingon å blåbär.. nan nam sa Eddie när han satt i skogen å åt :) Har faktiskt fina bilder som jag tog men jag orkar helt sonika inte lägga ut dom just nu. Blir väl en annan gång. Ja just de efter vi åt middag, va bara jag å Eddie för Andreas blev sen från jobbet, iallafall, då klippte jag håret på Eddie igen, han fick äta glass å russin men satt inte speciellt still för de ;) Men någorlunda blev de iallafall :) Han ska ju ta kort nästa vecka! :)


Nä nu ska jag umgås me min kära sambo, vi ska fika lite kaffe å bulle :)

Ha en fortsatt bra kväll!

Av Linnéa - 16 augusti 2011 12:40

Ja nu e de ju några dagar sen jag skrev här... Å vad har hänt under tiden????

Hmm ja.. Igår va iallafall Linda här me alla barn här, + en liten hundvalp dom hade skaffat. Skitsöt va den :) Man blir ju liten sugen ;) men de e ju mycke jobb me dom också! Men Ronja vill JÄTTE gärna ha en liten vovvsing :)


Tror att vi inte har gjort nå speciellt dom här dagarna faktiskt.. Kan inte komma på någe iallafall...


Idag e de riktigt trist väder. De öser ner regn, dom har ju varnat att de tydligen kan komma riktigt ordentligt! Vi får väl se hur de går me de.. Jag sa just till Ronja att idag är de ju baka bullar väder.. Å hon höll givetvis me mej där ;) MEN vi har ingen jäst, tror inte äns att vi har mjöl så de räcker! Men de e ju bara som vanligt när man ska göra nått, fattas ju alltid grejjer så man må på affärn så man hinner tappa lusten till att göra de man tänkt!


Snart drar allt igång.. Nästa vecka e de bvc besök, De e fotografering på Eddies dagis å så möte på Ronjas skola. Ronja börjar ju den 29 augusti.. usch de e inte länge dit! Å Eddie ska ju snart skolas in! Den 5 september ska jag börja skola in han på droppen.. Blä va gruvsamt! Jag tycker han e alldeles för liten ;) Å Jag börjar jobba den 19 september.. De e också lite blä ;)


Nä nu ska jag överväga bakning :)


Mina busungar!  

Av Linnéa - 10 augusti 2011 19:25

Ja, jag hade faktiskt ingen bättre rubrik idg ;) För de va de som dök upp i huvve.. Kan bero på att jag å Ronja tog en mini majs från en av hennes majsplantor. Den såg ju nästan död ut så vi tyckte de va lika bra å ta den nu :) Så vi tog å koka den lilla plutten å åt upp den, vilket gick ganska snabbt ;)

Större än så här va den inte ;)


Idag har Ronja lekt me Olivia. Jag skjutsa dit henne vid 3 å jag hämta hem henne ganska nyss. När jag skjutsa dit henne så säger Ronja, Mamma jag kan också växla! Jaha sa jag prova då! Å hon prova, de gick så bra så :) Haha hon studerar noga hur man kör bil. Å givetvis så kan hon ju göra de också! enligt hon själv iallafall ;)


Idag fick vi midda hos mammsen, gryta blev de där idag. de va gott.

Just nu e Ronja i duschen, vi ska se ett program sen om förtidigt födda. Hon tycker att de e så kul å titta på sånt.. de tycker ju jag me :)


Jo jag fick ju mitt h&m paket igår, ett stort helvete.. Men jag blir lite sur för vissa saker e så B. Men men de e ju h&m. Men de mesta va jag nöjd me iallafall :)


Ha en fortsatt bra kväll!

Ovido - Quiz & Flashcards