linneaoandreas

Alla inlägg under maj 2011

BVC

Av Linnéa - 26 maj 2011 21:30

Idag har jag å Eddie varit på bvc. Han fick två sprutor, en i varje ben.

Han blev arg vilket man kan förstå! Men som tur va så går de ju över fort :)

Jag har ju skrivit här att jag gissa på ca 12 kg å 78 cm lång.

Å vet ni va, han vägde 12,1 kg å va 78 cm lång! :)

Fan va jag älskar när jag har rätt! :D Han e en stadig bit pojken min :)


I morse fick vi besök av Marlene å Pontus. De e kul å se att barna faktiskt börja få lite "nytta" av varann :)

Dom busa å hade skoj :)


Till midda blev de nudlar idag... Fruktansvärt trist! Men orken fanns inte till nått bättre! Så e de ibland...


Iallafall när jag va på bvc så passade jag på att fråga om de va ringorm jag hade, men som tur va så va de bara en torrfläck :D

Fan va nöjd jag blev då:)


I morron ska min älskade dotter till sin far, så de blir bara jag, Andreas å Eddie hemma i helgen.. Vet inte vad vi ska hitta på, Älskling vill in på motormässan så de kanske blir de..

Men de e sånt man vill, vi har ju alla måsten också! som jag spyr på snart! BLÄ!!


Igår såg vi ju Änglagård 3, den va faktiskt ganska bra, lite mycke skitscener men annars så..  De e mysigt å kolla på film me sin löööve...


Nu orkar jag inte skriva mer...

 må gå  kolla hur de e me Eddie, han har vaknat å verkar inte vilja somna om. Andreas tror att har ont i sina små ben som han fick sprutorna i... stackarn :(


Av Linnéa - 23 maj 2011 21:49

Nu e de tredje gången jag provar skriva här idag..

Har blivit avbruten dom andra gångerna jag provat skriva.

Men nu skulle de väl va FAN om jag inte fick till nå rader;)


I Lördas firade vi vår älskade son som fyllde ETT år!

De va så pass bra väder att vi hade kalas ute :)

De va ju hur bra somhelst, hoppas att de e bra väder när Ronja fyller år också.

Hon fyller ju den 13 Juni så de kan väl inte ska va helt omöjligt :)

Iallafall så kom första främmande redan vid 10 sen fortsatte de ända till fyra nångaång.

Han fick leksaker, pengar, kläder, album å en filt.

Tror jag fick me allt, ingår ju ganska mycke i kategorin "leksaker" å "kläder" :)

Så de va en lyckad dag :)


På kvällen fick vi midda hos mammsen å krill.

Ronja å Albin hade följt me farsan å dom hem, dom skulle sova där för jag å älskling skulle på cruising! :D

Eddie va kvar hemma me farmor Naemi som barnvakt :)

Efter middan så packa jag, älskling, emil, maria, mamma å krill in oss i pontiacen å for in till den stora staden :)

Jävlar va mycke bilar de va ute, skit skoj!

De där me cruising gillar jag :)

Men man e ju in fjorton längre så jag va tvungen å somna i biln innan vi va hemma ;)

 men jag höll ut bra länge :)


På söndan va jag ganska seg hela dan.

Men de kan va mysigt de också, få ligga å mysa i sängen en hel dag! :)


Idag har de varit en helt vanlig vardagsdag.

Surrat i telen, tagigt hand om ungarna, lagat mat..


Iallafall för ett tag sen upptäckte jag en torrfläck jag har på ryggen, ingen stor.

Å idag ser jag att de e som en röd ring runt den!

Morsan krill å Andreas skämta lite å sa: de e ju ringorm!

 å som jag e så va jag ju tvungen å googla de där.

Å jag tror fan att de e de!!!

samma symtom å de.

 Fan va snuskigt!

Men de låter värre än de e, man ska tydligen kunna smörja me nån salva så går de över.

Å naturligtvis så kommer de mest troligtvis ifrån kattjäveln!!!

Fan vi skulle aldrig ha skaffat katt!

Ska ringa hälsocentralen i måra å kolla va domsäger där.


Nä nu har jag väl skrive nog, jävla massa skit ;)


Jo jag ska lägga ut lite bilder å men de gör jag i måra eller nån annan dag;)

Av Linnéa - 20 maj 2011 11:27

Ja nu e de fullt upp!

De e därför jag inte har skrivit nått, de känns som att jag inte riktigt har tid...

Eddie sover ju bara 1-2 timmar per dag,

 å när han e vaken så e de ju fullt upp ;)


Eddie fyller ETT år i morron!

Tiden går så fort!

 När han kom vägde han bara 2940 gram å va 50 cm lång!

Nu väger han nog nästan 12 kg å e säkert 78 cm lång,

 men de e bara en gissning, har inte varit på BVC på två månader ska dit på torsdag, så de blir spännande å se hur jag gissat :)


I allafall Så de e mycke som ska fixas, tårtor städning osv..

Men jag såg på vädret att de skulle bli ganska bra, då kan vi ju va ute :)

Fan va lättsamt de skulle va! kanske man inte behöver va så noga me städningen heller?? ;)

De e ju så tråkigt å städa!!!!!

i morrn kväll har vi fixat barnvakt till barna.

Vi ska in till stan på cruising! :) Vi ska få åka Pontiac me Bror å Maria.


Vad har hänt i veckan då??

Ja de har varit rennande till stan några ggr.

Köpt presenter till Eddie å så har jag faktiskt klippt mej! :)

De e så skönt när de e nyklippt :)

Sen funderar jag på att ljusa upp de lite, har köpt färg å sånt men har inte gjort de än.

Får ta de efter helgen kanske när jag har tid ;)


Sen har de blivit tvättat lite..

 Men igår då vägra tvättmaskinen tömma,

så jag fick vänta tills Andreas kom hem å fixa de.

Vet faktiskt inte om han fick till de,

jag sköljde om tvätten i morse men har fortfarande inte gått ner å hängt skiten!

Men den kanske inte har tömt nu heller??

Ja de bli ju jävligt spännande å se :D


Veckan har i alla fall bara försvunnit!

Å de känns som att jag aldrig får nått gjort samtidigt som jag gör nått hela tiden..

hur fan går de ihop?


Nog om vecken. Man ska inte se på de förflutna, man ska se framåt sägs de ;)


Idag har Jag skjutsat Ronja på droppen.

Hon går ju annars bara tis, ons, tor men dom skulle iväg på en utflykt till jamtli me skolbarna :) De tyckte hon skulle bli skoj :)


Å igår va hon Pippi på droppen.

De va förskolansdag så dom skulle va utklädd.

Ronja ville även ha massa guldpengar med sej,

så kvällen innan fick jag sitta å göra guldpengar :)

Klart hon skulle ha guldpengar hon va ju Pippi ;)

Så igår hade hon också haft skoj.


Här hemma tycker hon nog inte att de har varit lika skoj, Jag tycker vi har bråka nästan hela tiden :(

De e så trist! Jag hoppas att efter denna "stressvecka" blir de bättre me allt bråk.


Nä men nu må jag ju gå å göra nån nytta, ta å hänga tvätten där som har lega i maskin sen igår morse!



Ha en bra helg!



Av Linnéa - 15 maj 2011 12:59

Fan va less jag e på de här jävla vädret nu! Man blir ju deppad!

Först e de sommar, en dag senare då e de svinkallt!

Jaja nog om vädret för idag..


I fredags så fyllde ju älsklingen år. 

Han fick ingen tårta på säng för han åker ju redan vid halv sju på morron, å de e lite väl tidigt å kliva upp då å fixa;)

Men när han kom hem blev de tårta å främmande ända till halv tio!

När allt främmande åkt satt vi å titta på BB, å efter de stängde vi av tvn å bara mys prata ända till kl blev två tror jag.

Så de va riktigt MYS :) bara VI!   


Igår börja min morron me tårta på säng + sovmorron!

Jag hade ju faktiskt namnsdag i fredas ;) Han e för go gubben min ibland:)  


Dagen gick, vi gjorde inte så mycke...

Men på kvällen va vi till brorsan å Maria på middag :)   

Vi fick en skit go gryta å pannacotta till efterrätt.. MUMS!

Efter middan gick karlarna ut till garaget å skruva me pontiacen, den måste ju va grej tills nästa helg för då jävlar blir de cruising! :D

Vi blev även bjuden på öl, Jag hade inte tänkt dricka någe men de sluta me att jag tog en också, Så Momma fick kommma å hämta oss.

Trevlig kväll va de i alla fall, Tack för den :)


Idag kommer Ronja hem från sin pappa å då ska vi åka till min pappa för Ice å Maximus fyller år idag.

Tills dess ska jag inte göra nånting tror jag... skulle iof behövt gjort en jävla massa, tvätta ex.. Men jag får se..

Funderar även på att ringa Lindan lite :)

En grej ska jag i alla fall göra, Jag ska se hockeyn!

Fan va spännande de kommer att bli! :)


Ja men nu har jag uppdaterat mej lite i alla fall :)


Ha de bra!

Av Linnéa - 11 maj 2011 15:09

Idag har de givetvis blivit mer solning  

Men nu har vi gått in en stund, Eddie ville inte sitta i skuggan på studsmattan längre ;) De blir ju alldeles för varmt för han i solen.


Ronja är å leker me en kompis på byn.

Men ikväll har jag sagt att hon inte får leka me nån.

Hon kommer inte hem den tid jag sagt, hon hittar på egna tider själv när hon kommer hem till sina kompisar... vilken unge! ;)

Igår sa jag till henne att hon fick leka med kompis här hemma på gårn, jadå mamma säger hon å vipps så e hon borta!

Så därför får hon inte leka alls efter middan, ja nu kommer ´"tjurkärringen" fram i mej ;)


På fredag fyller min älskling 33år. Va gammalt de lät.. hihi..

Undra vad man ska köpa till han då? jaja de e ju nån dag kvar dit.. ;)


Å vad ska jag göra för mat idag??? fan vad jag e less på den där maten nu!

När de e så här varmt e man ju inte så sugen på att laga mat, å sen så finns de ju nästan inget hemma..

Blir en tur på ica maxi i måra..


Ha en fortsatt bra dag!

Av Linnéa - 10 maj 2011 20:36

Ja jag tycker faktiskt jag börjar bli brun :)

Idag har de också blivit solning så klart.

De känns nu i huvve att man har varit mycke i solen, har tagigt painkillers men än e huvudverken kvar:(


Men man ska inte klaga när de ÄNTLIGEN blir sol, nä då gäller de att bita ihop;)


Efter solning blev de dax att hämta Ronja på droppen.

Jag hade tagigt me mej en vagn så vi kunde hälsa på momma lite efter jag hämtat Ronja.

Där fick vi kaffe å kakor ute i solen så då blev de mer solning :)

For sen vidare på affärn, köpte de som fattades till middan.

Tro de eller ej men idag blev de inte grillat här, de blev sallad De va jävligt gott :)


Appropå tegelsten, va varmt de va i natt, vi hade fönstret till sovrummet öppet hela natten å ÄNDÅ va de varmt där inatt!

jaja va bara tvungen att få skriva de ;)


Nu ska jag lägga mej i soffan!   


Av Linnéa - 9 maj 2011 20:29

Ja idag har de verkligen varit sommar värme :)

Jag å Ronja låg å sola på förmiddan när Eddie sov, å de va så varmt!

Men va gör man inte för att få lite färg;)

Ronja sola nog två minuter :)

Men de va ju bara bra för man vill ju helst att dom ska undvika solen..

Men som sagt Jag låg ju där å pressa tills Eddie vakna.

Sen åt vi lunch ute :)


Efter lunchen fick vi finfrämmande av Linda, Michell, Max, Albin å lilla Maja:)

Dom hade me sej mellis som dom bjöd på, Tack för de Lindan :)

Ja dom äldre barna klarar ju sånna här dar fint, sämre e de ju me dom små..

E svårt att veta hur man ska sysselsätta dom.

 Vi tog ut badbaljan en sväng så dom kunde bada men de blev inte långvarigt för ploppen åkte ut, så då fanns de ju inge vatten kvar...

dom fick även "hoppa" lite studsmatta :)

de e en bra grej, man vet ju vart man har dom då i alla fall ;)


Dom for hem å jag röjde disk.

Andreas kom hem efter sin första dag på sitt nya jobb, de hade gått bra :)

Vi packa in ungarna å for på affärn å köpte lite mat.

Idag blev de givetvis grillat igen :)


När vi kom hem så va karln här som skulle köpa båten, så Andreas hjälpte han medans jag fixa middan.

Ja då fick man in lite stålars   de e alltid lika kul!


Efter middan kom glassbilen.

 kan den komma mer passande än en sånhär varm dag??

svar Nej de kan den inte, så vi tog alltså å köpte lite glass..

appropå glass så ska jag smaka en sån snart för jag har inte gjort de än :)


Summan av den här dagen har alltså varit jätte bra! :)


Nu ska jag snart se en unge i minuten, konstigt att man blir sugen på en till bäbis när man ser ett sånt program... men men så e de! :)

Ja jag må ju väcka älsklingen som har somnat en stund i soffan, han har nog haft en slitsam dag ;)

Hoppas de blir lika väder i måra, enligt väderkanalen ska de ju bli de!  

Av Linnéa - 8 maj 2011 23:00

Nu e de ju ett tag sen Jag skrev sist igen..

Vet inte vart jag ska börja..

I lördas for vi i alla fall till stan en sväng.

Ronja å Eddie behövde skor.

Våran bil hade gått sönder men vi fick låna mammsens.

Först åkte vi på Ö&B jag ville ha lite färgade papper å sånt.

Men man hittar ju alltid massa andra saker också när man e in på sånna där ställen :)

vi köpte bla ballonger å tårtljus för snart fyller min prins å prinsessa år! :)

Sen blev de barnenshus.

Ungarna fick stanna kvar i bilen medans vi va in dit, vi skulle lämna in däcket till vagnen.

E någe konstigt fel me de, de sa även hon som jobba där, att de måste va ett fabrikationsfel.

Men givetvis så hade dm ju inge nytt hemma så de blir snart en stadstur igen.

När vi kom ut till biln så satt dom större barna å gav Eddie lite äpple som jag hade skurit tunt.

Vi fortsatte mot lillänge, då hör vi att Eddie sätter i halsen!

Fan va hemskt de e när dom gör nått sånt!

vi fick snabbt hitta en parkering så jag kunde ta ut han, men tiden går så sakta. Ronja skriker i panik, Andreas vet inte vart han ska parkera, jag skäller på han å albin sitter tyst... Men till slut stannar vi,jag rycker ut ungen ur biln å då kommer de upp!  Vilken lättnad! Stackars lilla älskade barn Alla blev väldigt chockad men vi hade tur. Usch! Hoppas man aldrig behöver uppleva de igen!

Vi hitta inga skor till Eddie. Ronja fick två par å Albin fick ett par.

Jag köpte nån boddy å shorts till Eddie. sen for vi hem.

På kvällen blev vi bjuden på grillat hos mammsen å krill.


Idag har Maximus Å Olivia varit här hela dan.

Middags gäster fick vi också, Emil å Maria. Trevligt! :)

Jag å Maria for på affärn å handla lite kött å grejer för givetvis så skulle vi ju grilla ;)

När dom for så ringde Emil upp å sa att de va en ren på byn.

Helt sjukt men så va de en REN!

Den kom å gick här utanför.. Stackarn.. man kan säga att han hade gått lite vilse;)

Kvällen kom. ungarna sov.. då kom jag å andreas på att vi ville ut å fiska lite.

Så mamma kom hit å satt här medans vi va ut å prov fiska lite.

Men inte ett jävla napp kände vi!

Men de blir väl nån mer tur snart igen! :)


Nä nu har jag svamla klart. Nu ska vi gå å sova :)

Natti Natti

Presentation

Mina barn!

 

Elvira 7 månader

 

   Eddie 2 år  Ronja 7 år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards