linneaoandreas

Alla inlägg under juli 2011

Av Linnéa - 31 juli 2011 12:38

Igår va vi ju som sagt på yran! Farsan me familj va också inne så vi gick me dom. Barna tyckte de va kul dom åkte massa karuseller :D Vädret va bra tills vi skulle gå mot bilen då kom de en jävla regnskur! :/ Men jag tror barna hann bli nöjd av dagen å de va ju de viktigaste :) Sen for vi hem å gjorde lite midda. Olivia kom hit en sväng också :) Sen sulle vi skjutsa hem henne till farsan men då kom flickerna på att Olivia skulle sova här :) Men vi fick ju hälsa på farsan då.. Han bjö på kräftor! :) skit god va dom!


Iallafall så köpte jag åter en ny tele, en galaxy SII :D den va de mycke bättre kamera på! Så nu e jag nöjd. :D


Jag slänger ut lite bilder från yran å när vi bada i lyckebo :)


                 

Av Linnéa - 29 juli 2011 14:13

I förrgår va vi in till stan igen. Jag köpte mej en telefon, tyckte de va på tiden de e ju fem år sen sist! En samsung galaxy s blev de. Men nu har jag kommit på att jag vill ha den värre modellen, blir inga bra kort me denhär. Så jag tror de blir en resa till idag :) Andreas tar den här så blir de ännu en ny till mej! :)


Igår va vi i lyckebo å bada. De va så mysigt :) Eddie sov i vagnen under tiden som vi badade.. Först va de ju givetvis kallt men sen va de faktiskt riktigt skönt! :)

Hoppas de blir bra väder på sönda så vi kan göra om de :)


I morron blir de yran. Barna har väntat på de i ett år nu ;) De kan man ju förstå för de e ju kul me karuseller :D


Nu ska jag sminka mej lite innan vi far till stan :)


 

Av Linnéa - 27 juli 2011 00:14

Japp de sluta me en tur till den stora staden idag :) Men de blev ingen maxi fär vi hade ingen lust helt enkelt me de ;)

Först for vi på jysk, vi köpte ett "skydd" till bäddmadrassen, eller en skit tunn bäddmadrass kan man också säga :) E lite bökigt å tvätta våran jätte madrass, provade å he den i maskinen efter att jag plocka ur själva skumgummit men den blir liksom inte tvättad riktig, den e för stor! så dehär blir säkert bra :)

Sen for vi på lillänge. Vi börja på lindex. V handla en såndär heldräkt till Ronja, fan va den såg skön ut, en sån vill jag ha! :) Eddie fick byxor å en munkjacka utan armar :) Allt jag handla gick i grått.

Sen gick vi på rusta å köpte tvättmedel å sen for vi vidare till krokom på frasses å åt. Sen hem.


När vi kom hem klippte Andreas gräset, jag kika på nätet vad jag vill ha för telefon, men de e ju en hel djungel!!! Vet fortfarande inte vad de blir..

Gick till morsan en sväng.

Idag kom ronja hem från hennes pappa. Hon blev glad av den nya dressen å sitt nystädade rum :)


Just nu sitter jag å Andreas å gruvar oss för att gå å bädda i våran säng.. hoppas att allt har torkat som jag har tvättat idag!

Tur de va nära till mammsen så jag kunde låna hennes tvättmaskin å tumlare, annars hade de nog inte varit tort nu ;)


Nattilinatti!!

Av Linnéa - 26 juli 2011 11:24

Jag känner mej ganska nöjd me gårdagen faktiskt :) De blev så att vi tog tag i den där städningen! Hela övervåningen förutom mitt å Andreas sovrum, de tar vi nu :)

De e inte ofta de blir nån grundligare städning här kan jag säga ;) Jag putsa till och med fönstren i köket å vardagsrummet :D Ja jag vet att för många e de självklart men inte för mej ;) Jag tänker inte så mycke på just dom. ( fast ska jag va riktigt ärlig så såg dom förjävlig ut nu!) Å när jag endå höll på så skulle jag väl ha tagigt på undarnas rum me.. Men jag e NÖJD iallafall :D Tog ju lister, bakom soffer ordentlig, å väggar, å allt småkrams man har blev diskat. Ja jag bytte ju även gardiner i köket :) Andreas började å strök dom men efter han strykigt en läng i 20 min så sa jag att jag kunde ta resten ;)


Idag e de som sagt vårat sovrum som gäller. Just nu så e bäddmadrassen i tvättmasin. Sen blir de täcken å kuddar :) Ska bli riktigt skönt å få lägga sej ny duschad ikväll. Få städa bort de sjuka :)

Jag va även lite sugen på att åka till stan också. Skulle väl ha varit på maxi igen, men de va inte de jag va sugen på, jag skulle vilja köpa nå roligt! :) Jag skulle just idag vilja ha obegränsat me pengar så jag kan köpa vad jag vill! :D

Men jag får nog drömma vidare.... ;)


Nä nu ska jag fortsätta me städningen :)


 


Av Linnéa - 25 juli 2011 10:13

Idag e de en såndär dag man har lust att bara ligga under en filt å glo på film! De e 14 grader å blåser ute. Å vet ni vad jag just såg ute på gårn???? gula jävla blad på björken! Jag vill inte att sommaren ska va slut redan! De e den väl inte heller men så gott som, man vet att hösten närmar sej så de känns som att man bara väntar in den...


Andreas ligger fortfarande i sängen å sussar, idag va de hans tur å ligga liten längre :) Fast ingen skulle egentligen behöva de för Eddie sover ju minst till nio! Men de e ju som mysigt att ligga å dra sej i sängen lite :D

Idag måste vi göra nån nytta! Vi skulle ju göra så mycke när Andreas fick semester, men de har ju inte blivit av nu när vi blev sjuk.. Vi skulle ju bla måla huset, stor städa, hälsa på folk, åka till stan, fiska, stråka, grilla i mängder osv osv, Halva hans semester har redan gått å vi har inte gjort NÅTT pga all jävla sjukdom!

Men nu jävlar e både jag å Andreas mer eller mindre frisk så vi får försöka ta igen allt, hur de ska gå till ;)

Me de här vädret e de väl lämpligt att börja me städningen????


Nä nu har jag inte tid å skriva nå mer ;) Ha en bra dag!!!!

Av Linnéa - 24 juli 2011 19:11

Ja de va ju ett tag sen jag skrev här... Har inte orkat på hela veckan.

 Men i tisdags kände jag att jag börja blev klen, ont i halsen å de. Jag gick å la mej ganska tidigt. På natten vakna jag av att jag hade sån sjuk frossa! Jag bad Andreas hålla om mej, tänkte då blir de ju varmt å skönt :) Men de va fel av mej han va ju iskall :) De va han ju inte men jag hade nog hög feber då så de kändes som att han va kall.. När jag kolla tempen på morron hade jag 39, så de förklarade ju endel. Även Ronja hade feber å ont i halsen:(

  Hela onsdagen mådde jag riktigt dålig, knapra ipren å alvedon hela dan!  På natten va de fick jag frossa igen, den här gången bad jag Andreas om en ipren. Jag somnade om, sen vaknade jag av att jag hade svettats som en gris! va alldeles blött i sängen :/


Hur som helst så ringde jag HC å fick en tid. Jag anade att jag hade halsfluss, har ju haft de ganska många ggr så jag brukar känna igen rätt  å de e oftast bara då jag blir riktigt sjuk. Åkte dit på em. Provet visade positivt. Jag bad dom även kolla i Ronjas hals. Å eftersom jag hade halsfluss så antog man att hon också hade de. Så vi fick penicillin båda två!


Andreas började också känna av att han blev klen. Så dagen efter att vi varit iväg va de hans tur. Även han fick penicillin. De e bara lilla Eddie som klarat sej:)


Nu mår vi ganska bra, man känner att man e lite matt å sådär man orkar inte så mycke. Men halsen känns de typ ingenting i nu :D


Igår va vi till farsan. Vi va där enda till klockan va två! Farsan å Andreas drack nån öl å surra skit, barna lekte :) Idag åkte Ronja till sin Pappa, får se hur länge hon stannar. Han har ju semester nu så de kanske blir lite längre om hon vill de. Annars e de tänkt att hon ska komma hem nån dag å åka dit igen.

Jag Andreas å Eddie hälsa på min Farmor förut. Där fick vi våfflor me grädde å jordgubbar! :) Mums va de. Man får alltid nå gott fika när man e dit :) Eddie tyckte verkligen de va gott ;)


När vi for hem från farmor åkte vi på affärn. Vi handla bara onyttigheter idag. Tydligen så hade vi tänkt oss en riktigt svullarkväll! :) Jag tror faktiskt att jag ska tina lite räkor sen, de e ju nyttigt :)


Nä nu ska jag umgås med min gokillar :)

Av Linnéa - 17 juli 2011 10:35

De känns inte som söndag alls idag. Men de e ju inte som vilken söndag som helst heller ;) För i morron e Andreas ledig :D Annars brukar ju söndagarna va jävligt trist!


Solen kom ju faktiskt fram igår, blev riktigt fint :) Vi grilla igår å gjorde pärsallad.. skitgott blev de :) Efter maten gick vi till mammsen en sväng, sen gick vi hem å la barna. Jag å älskling satt å surra ända till klockan blev 2 tror jag, MYS! ;)


Solen e här även idag :) Skulle vilja sola lite.. eller jag skulle vilja åka på en strand å sola å bada ;P Jag å Andreas fråga Ronja om hon ville åka å bada nån da när Andreas e ledig, men de ville hon inte.. De e aldrig bra.. man tycker att de skulle va kul, de tyckte ju en annan när man va liten.. Men hon kanske ändrar sej om man släpar iväg henne ;) Snart kommer Albin också, förhoppningsvis så e han här ända tills på fredag :)


Iallafall så såg vi igår, att på garaget som vi nyss har målat så har färgen släppt på endel ställen! FY FAN va less man blir! Läste lite på nätet att de beror nog på att de e för tjockt! Jag vet att iallafall jag har vräkt på färg! Man vill ju att de ska gå fort när man målar ju ;) Nä men de fick man lida för nu!


Ha en bra dag!    


                                                 

Av Linnéa - 16 juli 2011 11:46

Ja idag e de lördag = Pissväder! Fast de ser ju inte helt tjockt ut uppe på himlen :)

Idag hade jag tänkt tvätta å dona, har inte börjat än men snart kanske ;)


De blev ingen rysare igår, de blev ingen film alls! Barna somna vid halv 10 å de gjorde Andreas också! Han gick inte å väcka.. Jag fick liv i han runt halv 1, så då gick vi till sängen å han bara snarka vidare! Fy fan va irretersamt ljud, snarkningar alltså! Ibland får man ju lust å ta en kudde över huvve på han! ;) Men de brukar jag göra på mej själv för att inte höra oljudet lika bra, men ibland så e nivån på alla ljud han har för sej så jävla hög att inte ens de hjälper! Haha sen gnäller han att har så ont i halsen på morron, ja de kan man ju förstå! Den där grejjen i halsen lär väl ha varitvså  fruktansvärt uttöjd! :)


Vi fick sova till 10. Eddie vakna först :) Så alla e riktiga sömntutor :)

Ronja har gått till morsan en sväng redan. Eddie kom me telefon förut å sa omma, han ville ringa till momma :) Sötunge! Igår när jag prata me Linda i telen så kommer han å pekar på luren å säger omma, nä sa jag de e inte momma, då säger han ia. De va nog för att dan innan så gjorde han samma sak å jag svara han nä de e inte momma de e ia. Så han trodde att de va nog ia denhär gången också :) Ia e alltså Maria brorsans löööve :D

Han börjar förstå så mycke nu å börjar försöka säga massa ord :)


Nä men undra om jag ska ta å göra lite nytta kanske! Fan jag hade ju kaffe här också som garanterat har blivit kallt! kallkaffe, de e inte gott! :)


 

Ovido - Quiz & Flashcards