linneaoandreas

Alla inlägg under september 2012

Av Linnéa - 30 september 2012 20:17

Nu känns de så ensamt när gubben just åkt :-( barna sover å här sitter jag å glor på tvn fast jag inte tittar, haha ja ni fattar vad jag menar. som tur e brukar ju veckorna gå fort men tyvärr går ju helgerna ännu fortare!

Imorron va de tänkt att Eddie skulle på dagis ett par timmar för dom skulle ha maskerad men han va dålig igår, han spydde två gånger å hade feber. idag har han varit pigg men de e ju dedär hur de smittar.. så för säkerhetsskull så blir han hemma.

idag när Ronja kom hem så va hon bara hemma en liten stund sen for hon vidare på kalas å kom hem vid sju. Hon hade haft skoj :-)

Nä undra om jag ska riva fram datorn å betala lite räkningae? Ja jag vet att de e sent men vafan de e ju så trist ;-)
Efter de kanske jag ska syssla lite me nätshopping? Kanske ska bränna dom kronorna som finns kvar? Haha nä nu tror jag att jag håller på spårar ur! Bäst jag slutar skriva nu ;-)

Av Linnéa - 28 september 2012 14:13

Idag va vi me Eddie till tandläkaren. anledningen varför han inte fick vänta tills han är tre va att jag tydligen sagt på bvc att jag har tandläkar skräck! Vet inte om jag fyllt i de i nå papper eller vad. men iallafall mena dom att de lätt "smittar" av sej, den rädslan så de här va tydligen bra :-)
Han hade iallafall jättefina tänder å alla 20 va där. fast de visste vi ju :-)

Sen for vi vidare till stan. va på maxi å handla massa onödigt men ibland måste man ju få de ;-) vi köpte me oss fika å for på farsans jobb en sväng.

När vi for hemåt stanna vi på kläddax, vi skulle köpa nya fodrade stövlar till Eddie. Andreas fick en tröja också! :-)

Sen hämta vi upp Ronja på skolan. Nu har hon åkt till sin pappa å kommer hem på söndag.

Iallafall igår när vi la oss så såg vi att Eddie hade massa utslag på kroppen. vet inte om de kan vara nässelutslag? Dom va borta imorse. så här såg lillpruppen ut..

Av Linnéa - 27 september 2012 14:41

Ja som jag skrev förut så har denna vecka varit en slö vecka å har inte alls mått bra. så jag har helt enkelt skitit i crosstrainern å va jag har stoppat i mej. men de e ändå inte så mycke eftersom jag inte mår hundra.

men jag vägde mej iallafall idag å de e oförändrat. runt magen va de yttligare - 2 cm men jag måste ju ha måttat fel!? Kolla flera ggr men de visa de. men de lär nog va fel!;-)

Hoppas jag blir piggare snart så jag kan sätta igång :-)

Av Linnéa - 27 september 2012 09:36

Gud vad jag e kluven vad flickorna ska ha på bröllopet! De ska gå lite i mörk lila. ska dom ha lila klänningar eller vita me nått lila????
Jag har hittat en skit fin lila som Ronja kan ha.. men ja jag vet inte riktigt.. å så e de ju skor strumpbyxor hårgrejjer ja de e lite man ska tänka på:-)
som tur e så e de ju roliga saker!

Känns som att jag vill ha deras kläder klar också nu så jag kan bocka av yttligare en sak från "listan". För jag känner mej stressad! Kanske helt i onödan?

Hade en typisk stress dröm för nån natt sen, då drömde jag att de va bröllop om en vecka å massa saker va inte klart! Usch va hemsk dröm;-)

Av Linnéa - 26 september 2012 22:45

Nä den här veckan har varit en riktigt slö vecka! Har mått skit skumt i magen å allmänt slö! Både Ronja å Eddie har varit på skola å dagis idag så dom e friska som tur är! Eddie blev aldrig riktigt dålig men Ronja va de riktigt synd om. Elvira har klarat sej hittills me snor.
Men de blev ändå inget vaccin för henne i tisdags... blir nästa torsdag istället. Men hon gjorde läkarundersökning väg å mätning. Allt såg ju så bra ut :-)

Idag har iallafall Eddie tagigt kort på dagis. E alltid lika spännande å se hur dom blir :-)

Nä nu ska jag nog prova sova.. e en tröttis så då gäller de att passa på så de inte blir åt andra hållet!

Natti natti

Av Linnéa - 24 september 2012 12:38

Jag trodde ju att Ronja va bättre igår men hon blev mycke sämre på kvällen. Hon sov ju en stund på dagen men somna ganska bra tid sen vakna hon efter en stund å sa hon va dålig. jag tog tempen på henne p då hade hon 40! Hon fick en halv alvedon men efter ca en timma fick jag ge henne en halva till för febern gick inte ner nått!

Imorse vakna hon redan vid sju. Då hade hon 39.8 så hon fick alvedon å sen somna hon en lång stund. nu e hon vaken å lite piggare nu har ju alvedonen gått ur så vi får se om hon behöver mer sen.

Eddie fick också alvedon igårkväll. Men han har varit pigg utan alvedon hela morron!

Elvira har nog ingen feber. hoppas hon klara sej..

Nu ska jag ta hand om mina sjuklingar!

Av Linnéa - 23 september 2012 13:34

Igår va jag å Andreas in till stan alldeles själv utan barn, va å provade klänningarna igen så nu har vi bestämt oss för en :-) de känns skönt att de e gjort :-) nästa steg är att dom ska höra av sej å då blir de prova igen me skor så de blir rätt längd på den.
Å så blir de nog litecandra ändringar på den ;-)

Sen gick vi vidare på stan å kolla runt lite. köpte en fiolbok till Ronja å present till farmor som fyller 80 år på måndag. vi firade henne igår hos farsan me en jävla massa mat å tårta:-)

Idag har vi tre hängiga barn här både Eddie å Ronja har feber. tror Ronja e mycke bättre idag än igår. Elvira e snorig å hes väntar bara på att febern ska komma :-( Hon som ska vaccinera sej på tisdag.. kanske inte de går då..?

Av Linnéa - 20 september 2012 12:04

Idag va de dags att väga sej! Tror ni att jag gått ner någe?? Näe inte ett skit! Ynka 200 gram.

MEN jag hade minskat med 3 cm runt fetmagen! Dom säger ju att man inte ska stirra sej blind på vad vågen visar men de gör man ju ändå!

De e just nu man har lust att bara våldssvulla för de funkar ju inte ändå!

Men de e ju inte rätt utan jag fortsätter väl plågas på den där jävla crosstrainern å fortsätter svälta ;) Nä då uppenbarligen så svälter jag ju inte!


Måste testa lägga ut ett filmklipp :)



 

Ovido - Quiz & Flashcards