linneaoandreas

Alla inlägg under augusti 2012

Av Linnéa - 31 augusti 2012 19:45

Idag har vi varit in till stan en sväng. Eddie dumpa vi hos moffa på hans jobb han va så nöjd att han skulle va på moffas jobb:-) han va väl där 1 1/2 timme kanske men massa bus hann han me :-)
Innan vi for fick vi me en rosa hjälm till Ronja å en rosa cykeltröja. gissa om hon blev glad?? Japp de blev hon, hon ville knapt ta av sej de :-) hon ska ju nämligen på cykeltävling imorron :-) Dom ska cykla 2.5 km å så får dom medalj. Hennes pappa ska skjutsa henne dit för hon e där i helgen.

När vi for hem ifrån stan så köpte vi me oss lite bakelser som vi skulle äta innan Ronja skulle åka. ja dom va GOD!

Nu ikväll kände jag första tanden på Elvira. konstigt nog så e de lika stort precis som när dom tappar sin första :-)

Nu håller Andreas på lägger Eddie. Efter han gjort de blir de räkmackor!! Mums!! De e ett jävla svullande här ;-)

Ha en bra kväll!!

Av Linnéa - 30 augusti 2012 08:57

Idag e jag en bitterfitta! Varför?? Ja säg de.. trött igen.. tidiga mornar passar nog inte mej ändå la jag mej vi tio igårkväll men de e klart klockhelvetet ringer ju sex å så tar de tid att somna å så kanske lillan vill ha nappen... Andreas kommer hem senare idag än vad han brukar göra de suger ju... jag vill ha vuxen sällskap nu!! Jag vill ha kaffe nu! Men orka??? Blä!!!!!!!!

Nämen jag må ju prova skrämma iväg bitterfittan i mej! Måste nog göra kaffe!

Av Linnéa - 29 augusti 2012 21:40

Som sagt ida har jag varit sjukt trött å givetvis tjorva Elvira ikväll.. verkar som att dom känner av sånt.. Om man planerar att göra nått eller e jävligt trött då vill dom tjorva. men tillslut somna hon så gott i min famn å då vill man ju inte lägga ifrån sej dom. MYS!!!
Hon ville nog helt enkelt ha myskväll me mamma ;-)
ja jag som va såå jävla trött borde väl gå å lägga mej nu då?? Näe mol sitter i soffjäveln ett tag till så jag blir lika trött igen! Mycket dumt! Men de känns jobbigt att gå å lägga sej.. sen e de ju ganska skönt att få en stund för sej själv :-)

Nä slut tramsat...

Kort på lillan när hon somnat hos mej<3

Av Linnéa - 29 augusti 2012 06:53

Ja usch! Barna har sovit jätte bra, p de va inga problem att Elvira sommna kvart i åtta :-) Jag la mej ganska tidigt men hade svårt att sova å när jag väl somna så drömde jag hela tiden! Otryggt helt enkelt! De e sånna gånger man önskar att gubben e hemma! Men imorron kommer han hem :-)

Om ett tag e de dags för Ronja att gå till taxin. hon skulle gå förbi en kompis innan. Sen tror jag att jag p Eddie ska ta en dusch. sen dagis då.. sen hem å sova kanske??? Nä man brukar ju bli så pass pigg när man e ut så vi får väl se... tröttheten brukar ju komma tillbaka när de e dags att hämta barna igen!!!

Ha en bra dag!

Av Linnéa - 28 augusti 2012 20:27

Nu ligger alla barn. Alla barn sov igår kvart över å de gick bra hela natten :-) men ikväll somna Elvira kvart i åtta! Jag håller tummarna att hon sover hela natten.

idag köpte jag en hummer som jag å Ronja smaska i oss innan hon skulle lägga sej. fan va gott de e! E som mitt godis! Synd bara att de e som en aptitretare, jag vill ha meer! :-)

Nu väntar jag på att svenska hollywoodfruar ska börja. haha ja vad säger man om de programet??? Man kan iallafall inte låta bli att titta!

Idag va jag på bvc på en extra vägning. nu har iallafall Elvira gått upp som hon ska :-) så jag fortsätter som jag gjort. amma, ersättning, gröt å smakisar :-)

Kommer bild på när Ronja å Elvira bada ikväll å på Elvira å Eddie!

Av Linnéa - 27 augusti 2012 08:58

Idag skickade jag iväg stortjejen me taxin. Hon har blivit så stor att hon börjar ettan! Har sagt de förut men säger de igen.. tiden går föör fort!
Ska bli spännande att höra vad hon tycker om första skoldagen :-)

I fredags va vi först in till stan handlade till kräftskivan vi skulle ha på kvällen, va även på barnens hus å handla bla en hoppgunga till lillan. prova den när vi kom hem mwn hon e lite lite :-P
När vi kom hem från stan börja vi fixa inför kvällen. sen kom främmandet :-) dom hade även med sej massa gott bla en västerbottenost paj.. visst heter den så? Jaja god va den :-) tack för kvällen iallafall :-)

På lördan for vi till farsan en sväng Andreas Emil å farsan drack nån öl.. sen for vi hem.

Igår va de de vanliga innan Andreas åker på jobb.. lite plock laga mat osv osv.. Iallafall laga Andreas mat igår. en god gryta :-)
Sen for han.. lika tomt som alla söndagar! Å resten av veckan också för den delan! Blir trist när man inte träffar vuxna på flera dagar! Men förra veckan hämta jag hit momma så jag fick lite vuxen sällskap, tur jag har momma :-) å tur jag har telen ;-)

Igår somna alla barn bra. Eddie 7 Ronja 8 Elvira 9 men jag va uppe länge surra i telen me både Linda å gubben. :-) Jag å Andreas la nog inte på förns en bit efter tolv!

Här kommer ett gäng bilder!

Av Linnéa - 23 augusti 2012 16:40

Japp imorse när jag vägde mej så såg jag att jag gått ner 20 kg sen jag va på förlossningen. alltså strax innan hon föddes. okej de va en morron vikt utan kläder, men endå jag e ganska nöjd hittills :-)
Nu e de ju också så att jag hade ju inte blivit av me allt sen förra graviditeten men me sista e allt borta.. så jag har 10 kg kvar! Å de lär ta LÄÄÄNGE innan dom e borta! Jag e ju inte så mycke för de här me träning ;-) så de gäller ju att man då tänker sej för vad man äter :-P

Av Linnéa - 21 augusti 2012 19:28

Japp de blev de till middag idag. blev sugen på, har aldrig testat att göra de nångång så jag börja kolla efter recept men hitta inget jag ville göra efter. så jag prova själv. Ronja tyckte den va jättegod bara lite för salt, å de hade hon alldeles rätt i! Typiskt mej :-P men lite duktig va jag väl??? ;-)

Amningen går väl som förut.. har bestämt mej att jag ammar när hon vill annars får de va. jag har ju inte tid att bara fokusera på de.. hon håller ju även på me smakisar, har kommit upp i 1/2 portion gröt nu :-)

Ja vad har vi gjort i helgen då?? Ja.. plocka lite blåbär, städat, tvättat, andreas har målat lite, hälsar på johnny å linda å kollat in deras hus. blev skit bra där! :-) fick besök av bror me kompis, dom va lite rund under fötterna om man säger så;-) dom käka hos oss också, grillat blev de, de behövde dom nog;-)
sen tror jag inte vi har gjort så mycke mer...

Just nu sover dom mindre barna å Ronja e hos kompis. hon kommer nog hem till halv åtta. hon brukar ska hem då men idag sa jag att hon skulle komma till sju för hon ska duscha men hon tyckte tydligen inte de för nu e hon ju snart halv åtta!

Jaja kommer lite bilder...

Ovido - Quiz & Flashcards