linneaoandreas

Alla inlägg under oktober 2012

Av Linnéa - 17 oktober 2012 21:30

Ja min lilla bäbis är nu en bestämd liten tjej som börjar på e över allt! Förut kröp hon mest runt i tvrummet men nu vill hon utforska resten av huset! Riva i mina blommor,riva i sladdar, riva i de hon kommer åt;-) igår tog hon även en sväng in på Ronjas rum. Tur de va städat ;-) imorse stog hon i hallen på knä mot väggen, precis som att hon skulle ställa sej upp! Men de går ju inte för så bra balans har hon ju inte så de slutade me massa grin, hon slog kinde mot kontaktuttaget då nu har hon ett litet blått sträck där! Hon vill tydligen inte va bäbis längre ;-)
Hon har även blivit lite gnällig på slutet, hon har ju alltid varit såå glad! Så fort hon inte ser mej så kommer de även annars... men de hör ju åldern till så de går nog över :-)

Bilder på busungen :-)

Av Linnéa - 16 oktober 2012 20:32

Nu e e äntligen klänningarna till Ronja å Elvira beställd! Även västar till pojkarna. känns jävligt skönt att de e gjort så nu kan jag börja kika på lite skor:-)

Å snart må vi ju ta en stadstur å kolla på lite roliga saker:-) även jag måste ju ha skor å de gruvar jag mej för! Jag har ju så korta breda fötter så rätt storlek brukar sällan ens gå på å tar jag en större storlek så glappar dom ju för dom e för lång! Jaja jag lär nog hitta ett par :-)

Av Linnéa - 16 oktober 2012 08:59

Ja nu va de ju ett tag sen jag skrev här. Har inte haft tid för de har alltid varit nått barn vaket eller så har jag inte haft lust helt enkelt!

Vet inte om de hänt nå spännande heller... vikten e den samma.. proverna var bra sen jag va hos doktorn, hon ska höra av sej igen imorron å kolla hur de e. De har ju inte gått över..

Men imorse när vi klev upp så var ju första snön här:-) tycker de e ganska mysigt, bättre än de gråa trista som ändå e nu! De som e sämst me snö e att man inte bara kan starta bilen å fara!

Igår gjorde jag å Ronja nått man egentligen inte ska göra på barn, vi slingade lite ljusa slingor i hennes hår. de blev jätte fint! Hon va så nöjd imorse när hon gick till taxin, hon hade fixat å donat me håret :-)

här kommer bild på snövädret å stortjejen min :-)

Av Linnéa - 8 oktober 2012 20:46

I helgen börja Elvira ta mer krypsteg å de blir bara mer å mer. Ser sjukt gulligt ut när hon kommer på alla fyra, hon e ju så liten :-)

Idag har jag varit så duktig som tvättat tre maskiner tvätt, gjort trolldeg me barnen gjorde till å me gryta till midda:-) morsan å krill fick också mat idag.. ja sen har jag ju passat upp dom små liven. soffan har iallafall saknat mej idag ;-)

Sen va jag jävligt duktig igår för då skrubba jag köksluckorna å då menar jag SKRUBBA! För fy fan va dyngig dom va! Här bor de en riktig lort familj;-) Andreas fick ta dom övre eftersom min nacke inte gillar när jag håller på över huvet så lite hjälp fick jag ju;-) men de känns sjukt skönt att de e gjort! Har haft dedär över mej länge nog! Jag e ju ingen såndär som gillar grovstädning, huvudsaken de e undanplockat å fritt på golven;-)

Nu ligger jag å njuter i soffjävel men de känns som att jag kommer somna snart.. blir väl pigg tills de e dags å sova! Nä nu ska jag prova ringa en vän :-)

Lite bilder...

Av Linnéa - 6 oktober 2012 12:06

Gick bra på bvc hon gallskrek precis när gon fick sprutorna men sen gick de fort över! Å faktiskt så klara hon sej från febern också! :-)

Igår va jag ju till tandläkaren. jag va skit nervös! Va ju även nervös över hur de där lugnande skulle funka.. Jag fick en shot som smaka satan sen va de bara å vänta nästa 20 minuter.. De jag kommer ihåg va att jag fick bedövning borra en kort stund å sen åter två sprutor bedövning å lite borr å sen igenfyllning. Alltså jag upplevde de som att de tog max tre minuter vilket de inte hade gjort. de hade säkert tagigt 30 minuter! Så alltså måste de ju va bra skit de där!:-) normalt ligger jag ju å undrar å frågar när de e klart men nu blev jag så förvånad att de va klart!
Så nu e jag sjukt nöjd me en lagad tand!
När jag skulle gå därifrån va de rätt vinglit. Andreas fick hålla i mej så jag inte skulle ramla :-) När vi kom hem tvär däcka jag i soffan medans Ronja spela fiol vilket jag normalt inte skulle kunna;-)
Nu har jag tid nästa fredag igen för en vanlig koll å då får jag väl veta att jag har fler jävulsk hål! Men skönt att veta att de funka bra på mej me lugnande:-)

Nä nu ska vi dra in till stan å besiktiga bilen!

Av Linnéa - 4 oktober 2012 08:52

Japp då va de torsdag då, vägdagen.. har fortfarande inte stått nå mer på crosstrainern pga de onda i magen/sidan/ryggen. Men jag har inte ätit så jättemycke då istället. Så tro de eller ej men nu e jag under 76! 75,8 kg stog de på vågen! :-) Man tänker hela tiden: åh tänk när de står 77 först å sen 76 å sen 75 å nu tänker jag: tänk när de står 74 först! Haha man e väl rätt sjuk på nå vis;-) men de går lite lättare om man tar ett kg i taget:-) magen tror jag va 1 cm mindre.. e såå svårt att mäta den tycker jag! För även om man har naveln som mått så glider de lätt åt nå håll, man e ju inte rak där!
Får se hur länge de tar innan de står 74 kg först nu då;-)

Idag ska Elvira på bvc. De e den hemska vaccinen! Tur de går snabbt över men de e ju de om dom får feber å.. Tror jag köper alvedon så de finns hemma.. de skulle jag ju egentligen haft för länge sen! Alltid bra att ha hemma!

Av Linnéa - 3 oktober 2012 11:48

Va ju som sagt till doktorn igår. Jag talade om att jag trodde jag hade cancer. .Hon små flinade å sa att man oftast tror de när man får ont npnstans. Efter klämm på magen å lyssnande på rygg å de så trodde hon att de hade me musklerna att göra. å för mej låter ju de konstigt... de känns ju precis som en knöl innanför revbena å där kommer hon ju inte åt att känna? Jaja fick lämna blodprover som jag ska få svar på nästa fredag då hon kommer att ringa mej.
Lite lugnare blev jag men inte helt för man har ju hört historier om många hälsocentralar speciellt krokom då!
Men jag får nog släppa tanken ett tag åtminstonde till nästa fredag!

Å den här fredan ska jag ju till tandläkaren å laga stor hålet. får se om dedär lugnande funkar! Är ju givetvis skitnervös för de också! :-\
Tråkiga fredagar ett par veckor framåt alltså!

Nu till nå lite roligare, Elvira har fått sin andra tand :-) de måste ju va en månad sen hon fick första så de såg lite roligt ut när man titta att de varit bara en, oftast så kommer dom ju nästan samtidigt. de gjorde dom iallafall på Ronja p Eddie :-)

Imorse när jag lämnat Eddie på dagis så for vi vidare till min momma, fick fika å kaffe:-) har nästsn nyss kommit hem å tänkte rings en vän men vill tydligen inte surra nu ;-) så jag vilar väl lite då :-)

Av Linnéa - 1 oktober 2012 23:23

Idag har de varit en piss dag som så många andra. å me de menar jag att jag inte har ork eller lust me nånting!
Har fortfarande ont i magen, eller på vänstra sidan vid mellangärdet å även bak i ryggen. ska till doktorn imorron för de blir fan inte bättre! Men nu har ju jag redan ställt en diagnos, jag tror ju givetvis de e cancer! Nu kan ju jag tro de väldigt ofta men endå!
Jaja jag ska inte förhasta mejci de beslutet ;-)

Ja å en sak till som jag kanske skrivit tidigare?? Men de e att Elvira ålar sej framåt inte fort men FRAM de har ju varit bakåt länge nu :-P men hon fortsätter å gungar på alla fyra hon får till de me bena men inte armarna men vips så kryper hon nog på alla fyra :-)

Nä men nu må jag prova sova! Natti natti

Ovido - Quiz & Flashcards