linneaoandreas

Alla inlägg under februari 2012

Av Linnéa - 22 februari 2012 12:15

Igår blev en händelserik dag..

Först efter barna va lämnad på skola å dagis så tog jag å satte igång en bulldeg,

jag ska baka bullar till Mammsen.

Andreas for iväg å skjutsa farmor å momma till krokom.

Sen när bullarna va klar så la jag mej en stund på soffan då kände jag inget från bäbisen,

så både jag å Andreas låg å peta å buffla bra länge tillslut så rörde den sej men ytterst lite!

Sen va de dax att åka å hämta Eddie.

När vi kom hem forsatte jag att känna efter men kände lika dåligt.. s

å när kl blivit runt halv fem så kände jag att jag skulle ringa,

hade ju suttit å googlat innan å hitta att man ska kolla upp om man

känner mindre fosterrörelser.

När jag ringde sa hon att vi skulle komma in för å kolla,

de kändes ganska skönt för de kändes verkligen nästan ingenting!

Så vi ringde till morsan å hörde så att hon kunde ta barna,

sen va de bara å dra av potatisen från spisen.

Vi hade tänkt käka panerad fisk, potatis å filsås! Som tur va hade vi inte hunnit

 börja me paneringen..


Väl inne på förlossningen så kolla dom hjärtljuden

gjorde en såndär ctgkurva å medans vi gjorde den så satte lillen igång å rörde sej ordentligt! :)

Så de va ju bra men den har ju fått kunna göra de medans vi va hemma :)

Men fick ändå göra ultraljud å allt såg bra ut.

Läkaren sa att de e bra att man komer in för man ska känna sina barn

men att ganska ofta blir de så att de kan gå en halv dag utan att man känner dom,

de kunde bero på att dom har flyttat sej eller nått.

Men blir de samma igen så ska man höra av sej igen.

De e ju fruktansvärt svårt att  veta som gravid om de e nått?

e man nojjig eller e de nått som e fel?

Hoppas att de inte blir nå mer besök tid förns de e dags för lillen att komma ut :)


Nä nu ska jag gå å grädda bullar, jag bakar nämligen idag också! :)

Av Linnéa - 20 februari 2012 21:46

Nu e de alltså åtta veckor kvar till BF...

Vi va ju till MVC i torsdags å hon trodde att bebisen kanske kommer

nån dag tidigare just för att dom andra två har ju gjort de,

hon trodde iallafall inte att jag skulle behöva gå över.

Å de e väl bara å hoppas på de :)

Men iallafall så va mitt sockervärde bra nu,

så de va inget jag behövde gå å va nervös över så de va ju bra även blodvärdet va bra!

Jag hade hoppats lite att jag skulle kunna skilja mina graviditer åt så

jag kanske kan lista ut om de e en flicka eller pojke men de går inte...

Hjärtljuden e ungefär lika magmåtten e ungefär lika..

Så de e bara vänta å se!

Appropå magmåttet så har jag legat lägst me Ronja

på den nedre kurvan men ändå vägde hon

mer än Eddie,

han vägde ju bara 2940g å Ronja vägde 3675g!

Så där ser man ju att man inte kan bedömma hur stor bebisen e på magmåttet!

Nu börjar jag  gå till MVC med 14dagars mellanrum så den 1 mars ska vi dit igen.


Nu väger bäbisen ca 1700 g och är ca 42 cm lång!

'

Här kommer magbilden!



 

Av Linnéa - 20 februari 2012 21:18

Imorron e de ju fettisdagen, så jag å älskling kom på att vi skulle göra egna semlor idag,

 så vi tog å for på affärn, passade även på att åka föbi mitt jobb en sväng

skulle kopiera lite..

Sen for vi hem å gjorde degen. Andreas ringde till Ronjas fritids å frågade

henne om hon ville komma hem med ett taxin så hon också kunde va me å baka lite,

å självklart ville hon de :)


Sen blev de middagsdags.

Idag åt vi mat som Krister bjöd oss på igår de blev en massa över som vi fick t med oss hem.

De va ju bra e ju jävligt skönt att slippa laga varje dag å gott va de ju :)

De va nån thairätt.

Efter middagen kom morsan å krill på kaffe,

dom skulle ju få smaka semlorna å efter en stund

 kom även Helena med barn.


Ikväll har vi kollat på familjen annorlunda

 å när de va slut så va de dags för Ronja att lägga sej,

å när hon e lagd då vaknar Eddie! så dom avlöser varann...

Dom tycker nog inte att jag å Andreas ska få nån mysstund ikväll ;)

 Å kl 10 då e de ju Big Brother!

De ska vi se :)



  


Våra semlor! Dom va skitgo tycker jag! :)

Eddie fick en minisemla :)

Av Linnéa - 18 februari 2012 14:57

Ja nu va de ju nån dag sen jag skrev...

Eddie har iallafall blivit frisk nu, men de va väldigt långdragigt.

På torsdagen va första dagen han sov bara en gång på dagen a bajset va normalt.

Han får fortfarande majsvälling på morron,

man är ju lite rädd att magen inte pallar annars..


I onsdags så ringer Ronja från en kompis här i vaplan.

Kl är halv två å jag ska ju hämta henne på skolan kl tre!

 Hon har alltså lyckats smitit från skolan å tagigt taxin till vaplan!

Jag sa åt Ronja å skynda sej hem så jag fick förklara att de givetvis inte e ok att smita från skolan.

Passade även på att vänta å se hur länge de skulle ta innan dom ringer från skolan till mej.

 De e inte första gången hon sticker ifrån skolan heller.

En annan gång stack hon medans jag va på jobbet,

hon skulle prova smita till mej men hittade inte vägen,

då hade hon bla varit ända vid pizzerian!

En från personalen på fritids kom förbi mitt jobb då men sa inte ett skit om att hon va borta!

De fick jag veta först när jag skulle hämta henne!

Iallafall så ringer dom från fritids drygt en timme efter

att hon åkt från skolan å undrar om jag hämtat henne,

 jag svarar att jag inte gjort de å att jag ska göra de kl tre.

Får till svar jaha men hon e borta då måste vi leta!!! J

ag sa då att hon va hemma å att hon åkt taxin å allt.

Jag blir så jävla förbannand!

Att de ska behöva ta över en timme innan dom märker när en unge e borta!!!

Vilken tur att vi va hemma den tiden!

å vilken tur att hennes kompis mamma sagt åt henne att ringa hem!

Jag hoppas att de inte händer igen,

jag hoppas Ronja förstår också, för fy fan va rädd man skulle va om ens barn va borta!!!!!


Fick även tag i läkaren i veckan.

Han blev förbannad sa han :) Han svor till å me!

 Han sa att ibland e försäkringskassan bra men ibland så e dom inte de!

Han skulle komplettera mitt läkar intyg å fick jag någe problem så skulle jag höra av mej igen.

Har prova å ringt kärringen igen på fsk men inte fått tag i henne! Jag vill veta om de räcker de läkaren har komletterat!

Jag hoppas att jag får tag i na på måndag!


Igår åkte Ronja till sin pappa, hon kommer hem på söndag.

Jag andreas å Eddie for till farsan en sväng på kvällen.

Vi satt å åt midda när vi talade om för Eddie att vi skulle åka till moffa,

då spottar han ut allt han har i munnen å skjuter tallriken framför sej å säger "offa"

han ville åka på engång! haha de såg så gulligt ut :)

De e klart han har ju inte varit ut på så länge..


Idag då???

Ja nu har ju snart den här dagen gått....

de enda vi har gjort e att bädda rent på sovrummet å satt igång en tvätt..

Bror va hit en snabbis förut också..

 Nu ska jag väl hänga den där tvätten å sen e de väl snart dags för middag!

Men vadå för mat???

 jaja vi lär inte svälta!












Av Linnéa - 14 februari 2012 21:28

Idag e de alltså alla    dag.

Jag har fått rosor av gubben :)

Å eftersom de va den här dagen så tog vi å gjorde en hjärttårta me hallon på

åsså bjöd vi hit min momma på fika Ronja hade pysslat en liten precent till henne.

Hon stannade även kvar på middag, hemmagjord potatismos å ugnsstekt korv blev de, de va gott.

Sen skjutsade Andreas hem henne.


Lite senare kom mammsen å Krill,

dom skulle också få smaka lite tårta.

Risken e att om  de finns massa gosaker hemma så vräker jag helt sonika i mej de ;)

 de e INTE bra!


Idag ringde vi iallafall till BVC.

När Eddie vakna imorse så hade han fortfarande inte kissat sen igår kväll vid 9.

Men strax efter samtalet så kom de lite, de va så koncentrerat så de såg fan ut som skit!

Stackarn.. Han har varit ungefär lika hängig idag som igår, sovit tre ggr..

Men nu äntligen leker han :) Nu börjar han bli riktigt busig!

Jag hoppas att de vänder nu!


Just de idag fick jag tag i kärringen på fsk.

Hon sa att läkaren hade inte skrivit HUR ont jag har!

De e så jävla sjukt så de e inte sant! Fast att han skrivit att min arbetsförmåga är nedsatt helt..??

Hursom helst måste  jag prata me läkaren i morron. Får se hur de slutar...

Men de känns inte som att orken finns för sånthär!!!


Idag har mamma hämtat ut en såndär babybox från apoteket i järpen åt mej,

de e ju inte direkt så att man åker förbi där så ofta så därför gjorde hon de.

De va bla nappar, bambino sked, tuggummi, omega3 kappslar,

olja, badskum å nån badleksak å några tidningar..

De e så kul å få såntdär :)


Nä nu tror jag att de blir sängen e så sjukt trött! Måste ju va pigg när läkarn ringen! ;)

NATTI NATTI!


Här kommer bilder på rosorna å tårtan!


  








  











Av Linnéa - 13 februari 2012 21:24

Yttligare en vecka har gått..

Jag mår ungefär som förra veckan,

trött å jävligt ont i kroppen!


Idag fick jag besked om graviditetspenning.

Jag blev beviljad så från och med på onsdag har jag de.

Fick även besked om att jag INTE blev beviljad sjukpenning!!!!! 

Det står på mitt läkarintyg att min arbetsförmåga är nedsatt hel MEN de står inte

att jag inte klarar av yrket som köksbiträde!!???

Jag fattar noll! Beror de då på att läkarn har missat skriva just de?

Hur som helst så prova jag ringa upp den där kärringen på försäkringskassan,

först va hon inte anträffbar, sen va de inget svar å sen hade hon gått för dagen.

Jaaaaa men va jävla ovanligt att dom jobbar såå!!!! 

Men i morrn då jävlar ska hon få sej en omgång! ;)


På torsdag ska vi på MVC.

Ska bli intressant å se vad jag har för sockervärde eller vad de heter för

 sist va de ganska högt, 8,5 hade de vart 9 så hade jag fått gjort nå mer test för å kolla så

jag inte håller på få graviditets diabetes!

Men innan jag for dit sist så hade vi varit på märiths kök å käkat pannkaka me massor av sylt,

så de kan ju bero på de! :)

Blodvärde tror jag låg på 123. Jag startade ju på 157 så de har ju blivit lite sämre,

men nu har jag blivit ganska bra på att ta mina vitaminer så de blir också spännande å se vad de ligger på nu.


Nu väger bäbisen ca 1500 gram å är ca 41 cm lång!


Här kommer magbilden!



 



Av Linnéa - 13 februari 2012 19:33

Nu har Eddie varit sjuk sen mitten på förra veckan!

Igår tyckte vi att han va mycke piggare han åt mat å drack bra förutom att han fortfarande

hade diarré.

Men idag har han inte alls varit lika pigg!

Han har tillochmed spytt en gång, då vet jag inte om de va för att han åt lite fort eller inte...

Mammas lilla kille.. Vi får hålla koll på han.

Men de e inge roligt när dom små inte mår bra!


Annars har vi inte gjort så mycke idag..

varit på affärn å skjutsat Ronja. Nu väntar vi på att familjen annorlunda ska börja.. 

Imorse fick jag iallafall frukost på säng av min underbara älskling,

 å så hade han klippt ut ett hjärta å skrivit

 jag älskar dig Linnéa :)

Min fina gubbe kan han ;)


I Lördags baka jag å Ronja bullar,

sen gjorde vi iordning en deg som vi skulle ha när vi skulle göra pinnbröd ute.

Så när allt bak va klart så gick vi ut å grilla på gårn,

både korv och pinnbröd :)


Här kommer lite bilder från dom senaste dagarna!


  

Den efterlängtade soffjäveln!





  

Även Eddie hjälpte till me bullbaket!





  

Mammas sjukling...





  

Ronja grillar pinnbröd :)





  

Mmmm gott!





  

Frukosten från min blivande man!

Av Linnéa - 10 februari 2012 20:06

Idag började morron redan kl 6.30, vi vaknade av att Eddie spydde!

Han sket diarré redan igår kväll, så han har alltså magsjuka!

Efter torkande av spyor å allt gick jag in på FB som vanligt.

Märker på en gång att något tragiskt har hänt!

De tog en stund innan jag förstog vad som hänt, två stycken som dött i en skoterolycka..

Henke va en av dom, en person som jag lärde känna åren jag gick på Nyheden.

den andre personen kände jag inte.

De e så sjukt att sånthär händer överhuvud taget! Måste ha varit vidrigt för dom som va med å deras familjer!

 Jag säger bara, livet är orättvist!


  R.I.P Henke  

 

Idag har man inte gjort många knop, tankarna har ju givetvis snurrat runt lite

extra idag så vi har mest suttit å stirrat!

Ronja stannade lite längre på fritids idag, hon hade nämligen varit me å planerat frdagsmyset där :)

Så då va de ju klart att hon va tvungen å va me.

Dom hade ätit popcorn, glass å druckigt saft :) Så vi hämtade inte henne förns vid16.30 ungerfär.

Sen kom Morsan å Bror, så dom fick lite mat.

Vi åt  gratäng å fläskfilé som vi helstekt sen skivat å på me vitlökssmör å champinjoner å in i ugn.

Skitgott!


Ronja följde me mamma hem, hon skulle sova där så då blir de väl fredagsmys igen för henne!

Nu ska jag umgås me resten av min familj, Eddie vill nog mysa hos mamma lite :)


 

 

Tankarna går till er alla idag.......

 

Ovido - Quiz & Flashcards