linneaoandreas

Alla inlägg under juni 2011

Av Linnéa - 29 juni 2011 13:38

Ja nu va de riktigt härligt väder! Eddie tycker nog inte att de e så skönt, för han svettas ordentligt! Prova lägga han i vagnen ute, men de gick inte han svettas på tok för mycke, så nu ligger han i sovrummet :) E väl egentligen inte svalare där men vi har fläkt därinne. Helst skulle jag ha baxa ner vagn i källarn för där e de riktigt behagligt.


Igår va vi till momma. Fick mat där, gryta fick vi :) Andreas kom inte hem förns 19,30 så han fick äta hemma. Jag hade me mej mat hem åt han så de va inge synd om han ;)


Eddie somna redan halv sju igår men vakna åtta igen å ville inte somna om.

Så vi bestämde oss för en fisketur :)

Jag fick ett litet napp nästan på engång, men den släppte. Sen fick andreas två abborrar, en riktigt stor! :D Va lite sådär att ha me Eddie i båten, hade tänkt att han skulle sitta på "golvet", men de ville han ju inte.. Men men, de gick ju :D


Ronja kom hem idag från Rönnefors. Fick en stor kram av henne, så mysigt när man får sånna <3 Men hon va inte hemma länge förns hon ville till Adrian. Hon hade längtat så mycke efter han, sa hon ;)


Idag hoppas jag att Andreas kommer hem i vanlig tid, han trodde de själv, men de e ju inte så säkert för de.. Vi tänkte nämligen grilla idag! :) GOTT!


Nu hoppas vi att vädret tänker hålla i sej, men jag kolla på vädret förut å de såg ut som att till helgen blir de skit igen! men de e väl förbannat TYPISKT!


I allafall fyller Marlenes pojk Pontus 1 år idag, så grattis till han! :D


Nu tror jag att jag ska gå ut å njuta lite medans sonen sover:)


Eddie i båten!



  

Å givetvis hade han me sej fika:)

Men de va lite svårt att äta för flytvästen..




  

Kvällens fångst!

En vägde 200g å den andra 700g.  

...

Av Linnéa - 28 juni 2011 12:37

Jaha... vet faktiskt inte vad jag ska skriva..

 känner mej tom i huvve på nå vis..


Eddie somnade en stund igår så jag kunde gå ut å måla lite mer.

Han sov mellan tre å halv fem.

Så när han vakna va de dax att göra midda.

Makaroner å baconsås blev de.

Andreas kom hem sent igår så vi fick äta själv.

Ronja har följt me mamma till Rönnefors.

Dom kommer hem i morron.


På kvällen gick vi ut å fortsatte å måla sen gick vi in å titta på en film å sen sängen.


De känns idag att jag måla igår.

 Har sjukt ont i axlar å nacke å me de kommer ju huvudvärken också!

Har tryckt i me piller nu å hoppas att de ska lätta lite, men de lär de knappast göra!


Av Linnéa - 27 juni 2011 14:18

Igår la vi oss inte förns vid tolv nångång så drygt 22 timmar va jag alltså vaken!


I morse när Eddie vakna va kl runt 9, men jag va sjukt trött!

Känd att jag va på riktigt dåligt humör!

Å vem fick skit för de?

jo de va Andreas för han ringde mej när jag nästan nyss hade vaknat,

å medans jag prata me han gnäller Eddie + att jag hitta inte mina kläder jag hade igår!

 kanske verkar konstigt, men jag kom fan inte ihåg vart jag tog av mej dom!

Va väl så trött igår ;)

Så stackars Andreas fick skit han inte förtjäna!

Men han börjar bli van mitt morron humör, han brukar inte bry sej om när jag e på de viset säger han, som tur e :)


En bit in på dagen gick vi till Mamma å Ronja, hon hade ju sovit där.

Fick lite silllunch av henne, de va gott :)

Eddie somna i vagnen när vi va där.

När vi skulle gå hem å börja måla så vaknar han GIVETVIS!

 han e såå lättväckt!

Han hade inte alls sovit klart!

Men vi gick hem, han låg nöjd i vagnen, jag börja måla me hopp om att Eddie skulle somna om.

MEN de gjorde han inte, men han satt å titta medans jag å Ronja måla.

 Ronja lessna ganska fort så hon gick in å duscha.

Eddie lessna också å börja gnälla lite.

Å vädret lessna också!

de börja såklart att regna!

Fick packa ihop allting å gå in.

Precis när jag e påväg in så ringer Andreas, vi hinner säga några ord så kommer Ronja å säger att de e fullt me vatten på toagolvet!

 NEJ FY FAN tänker jag, frgar om Andreas kan köpa me sej ett rep hem så jag kan hänga me!

 Haha men de va så jag kände just då, jag va så fruktansvär less!

 + att jag har ont i ryggen också!

Känner att de här blev ett riktigt gnäll inlägg, men de ska väl va sånna också? ;)


Nu har de mesta gått över..

även regnet har gått över :D

 tror jag ska prova måla lite om en stund igen. Eddie kanske vill sova en liten stund till i vagnen eftersom de blev för lite förut..

men de tror jag knappast..

Får se..


 

Av Linnéa - 26 juni 2011 22:11

Idag har jag givetvis varit jävligt trött!

 Men vi tvinga oss iväg in till stan på ica maxi å byggmax. Vi handla nämligen färg till huset där :)


Medans vi for till stan så ville Ronja leka me Olivia så vi skjutsa dit henne först.

Så när vi kom hem packa vi upp varorna å åt lite, sen for vi å hämta Ronja.

Vi stanna där en stund också! :)

sen for vi hem.

Ronja ville sova hos sin momma inatt, hon har ju semester nu så nu lär väl hon ska sova där många nätter ;)

Känns trist när hon sovit hos sin pappa hela helgen å när hon kommer hem vill hon sova hos momma!

 Men dom har de väl mysigt dom två, där få hon ju sova i samma säng som momma :)


När Eddie hade somnat gick jag å älskling ut, vi börja "sopa" å skrapa garaget, vill ju börja måla nångång! :D

MEN de gick inte å göra klart för de va så fruktansvärt me MYGGJÄVLAR ute! Man kan ju fan bli tokig på riktigt av sånt!

Så vi får fortsätta i måra :)


Nu har jag snart varit vaken i 21 timmar!

Men nu känner jag mej inte så trött, men de e väl för att nu e de ju kväll när man faktiskt ska va trött..

 jaja hoppas jag somnar lätt ikväll :)


 

Av Linnéa - 26 juni 2011 05:37

Fan va less jag e nu! Har varit vaken sen två inatt när Eddie böka på lite.  

Nu har jag gett upp, nu e de ju förfan morron!

Vi la oss ganska tidigt igår å de ska man tydligen INTE göra!

 Andreas ligger å snarkar så för han funka de ju tydligen bra ;)


Igår for vi på affärn igen å köpte lite go saker som vi skulle ha, vi tänkte skita i middan å bara äta när man känner för de.

Men vi blev bjuden på midda hos Mammsen å Krill :D

Vilken tur vi hade då ;)


Eddies feber lugna ner sej igår kväll i alla fall, gav han sista alvedonen vid tre på dan, kände på han inatt också å han va inte alls varm:D


I allafall när jag vakna gick jag upp på toan å så, å kolla på telen, då hade jag fått ett mms av min kusin Malin, En bild på deras nyfödding!

Stort GRATTIS till er :D En söt liten pojke fick dom.

Man blir såå sugen att snusa bebis!

Känns som att de e skit längesen man höll i en bebis men så längesen e de ju faktiskt inte:)

Men kommer å snusar på bebisen Malin:) Men först ska ni komma hem å NJUTA ett bra tag! :)


Jaha vafan ska jag göra nu då?

E lite lur om jag skulle ha städat Ronjas rum, ser ju ut som ett bombnedslag där!

 Har tänkt att jag ska städa där länge men de e ju lite svårt när Eddie vill va me ;)

Han stoppar ju allt i munnen!


Idag kommer Ronja hem.

 Hon ringde igår å va ledsen, hon längta efter Mamma sa hon, goungen min.. Men idag kommer hon hem å jag hoppas jag får en stor kram av henne!

De e ju inte alltid man får de ;)


Åter igen grattis till pojken Malin med familj!


  





Av Linnéa - 25 juni 2011 13:08

Gårdagen va ganska lugn. Vi åkte på affärn köpte lite mat, entrcoté å lite annat gott. Vi åt så vi låg utslagna på soffan! Men piggna till lite senare :)


Marlene me familj kom på kvällskvisten så vi satt å surra tills klockan nästan va två :) Trevligt :)


Eddie sov i omgångar under eftermidda/kvällen.

Han hade hög feber eller han har de fortfarande, stackarn.

Jag märkte redan i torsdags att han inte mådde som han skulle, för han satt bara i mitt knä tills han somnade, vilket e väldigt ovanligt ;)

Men då kändes han inte så jättevarm, barn som får hög eber brukar ju bli kokhet!

Igår va han inte heller jättevarm men vi tog tempen endå.

Tog först i örat, den visade 38,6, då förstog jag att har säkert mycke mer eftersom inte den ger så bra resultat på dom små, så vi tog även i rumpan, då visade de 39,6. Stackarn, han fick alvedon.

Dröjde inte länge så blev han pigg igen :) Men efter några timmar så hade han 39,8. Fick alvedon igen sen sov han hela natten.

I morse hade han också över 39, å de e ju ganska mycke på morron!

Får se hur han mår när han vaknat.

 Han har bara feber inget annat, kanske e tänder på G? eller tredagars feber? återstår att se.


Ikväll hade jag å älskling velat gått på dansen i ytterån, Men de känns inge kul att ha barnvakt till Eddie när han e sjuk, så vi har mys hemma istället :)


Nu ska jag beställa lite nappar till Eddie! :)




   

Av Linnéa - 24 juni 2011 11:52

Idag är de midsommarafton just nu spöregnar de å e 10 grader varmt! Hmm vilket jävla skitväder me andra ord!


Har precis kommit ur duschen å lagt Eddie. Fick sovmorron även idag, till 9.30 :)

Sen idag ska vi åka å handla lite, ingen av oss orka göra de igår.

 Sen tror jag att vi tar en tur till farsan me familj.

ikväll blir vi nog bara hemma.

Ha en trevlig  dag alla!



 

Av Linnéa - 23 juni 2011 15:36

Idag medans Eddie sov ute i vagnen så bestämde jag å Ronja oss för att vi skulle pyssla lite (jag fick nytt i veckan). Innan han la sej så gav Ronja han lunch :)

I allafall ville hon göra ett kort till Barbro min moster, hon fyller år idag. Grattis Moster :) När hon va klar me kortet ville hon såklart cykla iväg me de, så de gjorde hon :)


Jag fortsatte å pyssla lite för mej själv, sen vakna Eddie. Tyckte att Ronja hade varit borta länge, så jag gav Eddie mellis å sen stoppa jag han i vagnen å gick till Barbro jag me :) Men när jag kom dit ville Ronja hem eller hem å hem hon ville till Adrian :) Hon cykla dit å jag å Eddie stanna kvar, blev ju bjuden på gott fika ;)

Fika lite å surra lite skit sen va de dax att gå hemöver för de börja nämligen å regna! Som tur va de inte så farligt.

Jag ringer Ronja på vägen hem å ber henne att komma hem, som svar får jag, E pappa där nu? Nä men jag vill ju träffa dej lite innan han kommer! säger jag.

Men hon har inte kommit än, hon gillar verkligen sina kompisar :)

Ska prova ringa henne snart igen!


Ikväll va de tänkt att vi skulle åka in på ica maxi, Men de känns jävligt surt! Har hört att de e sjukt mycke folk inne i stan idag! Jag HATAR när de e mycke folk,

jag hatar långa köer osv! Nä de lär nog bli ica i Nälden istället! :) För nånting gott vill man ju ha när de midsommar!


Vi skulle ju även köpa färg idag.... Då kommer ju inte de heller bli av! åhh nu blir jag less! Får se hur de blir me allt!



                                                 

Ovido - Quiz & Flashcards