linneaoandreas

Direktlänk till inlägg 2 maj 2011

mjukglass!

Av Linnéa - 2 maj 2011 19:01

Ja vad har vi gjort idag nu då??

Jo Jag å Ronja pyssla lite förut idag.  

 Hon gjrde några jätte fina kort å jag fortsatte me mitt fotoalbum.

De va kul :)


Vid halv 2 tiden kom morsan hit på lite kaffe,   hon hade nån extra körning hitåt.

Hon fråga Ronja om hon ville följa me å åka buss me henne å ni kan ju gissa vad svaret blev!?

Givetvis så ville hon följa me :)


Sen gick Jag Andreas å Eddie ut en sväng.

 Andreas skulle kolla om vi hade virke till en sandlåda som Eddie ska få.

 Å de hade vi:) Så då börja han snickra..  

 Nu ska den bara skruvas ihop och fyllas me sand, vart man nu får tag i sån sand???

Sen va de dax för middag.

Idag gjorde vi thaimat:) de fanns nå färdiga påsar på affärn me kryddor, så vi strimla fläskfilé, stekte den å lite wokgrönsaker på me kryddblandningen å kokosmjölk! Lätt som en plätt:)

 å de hade vi basmati ris till.

De blev faktiskt gott, lagomt starkt blev de.


Efter de så åkte vi till stan. Deklarationen skulle ju in.

Och på hemvägen så stannade vi till i krokom på Frasses å köpte årets första mjukglass! De va inte dumt de! :D   

Men jävlar va dyr den va, 30kr för en liten bägare me topping! De tycker jag e fan dyrt! eller de kanske e bara jag som tycker de??


Vi fortsatte hemåt å nu sitter jag här vid datan å väntar hem Ronja:)

Ikväll blir de en slappar kväll blir nog bara tv..

Men nu kom jag på att Eddie somna ju i bilen när vi for till stan så han lär inte vilja somna i tid, å Ronja hade somnat i bussjäveln så hon lär inte heller vilja somna i tid ikväll....

Kanske inte blir nån slappar kväll i alla fall...?

 
 
Lind

Lind

3 maj 2011 08:13

Först.. får jag fråga varför ni åkte in till stan med deklarationen? Man kan ju göra det på telefon, sms och internet! :)
Jag gjorde på sms super smidigt ;)

Mjukglass ÄR dyrt ch inte alls värt pengarna tycker jag, men jag är ju ingen glass människa heller..

http://joolinda.bloggplatsen.se

Linnéa

3 maj 2011 17:14

Klart jag vet att man kan gör de på sms osv, men inte om man måste fylla i ändringar :)

Jo men de e värt pengarna nångång ibland, men fan inte ofta! ;)

 
Lind

Lind

3 maj 2011 20:59

Näe precis de kan man ju inte ;)

http://joolinda.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnéa - 17 december 2012 08:34

Ja nu e de exakt en vecka kvar till julafton! De har gått lite extra fort för mej den här gången, beror nog på att vi gifte oss i början av december.Så hela första veckan bara försvann! Men så farligt efter e vi inte me allt.. klapparna e nästan ...

Av Linnéa - 15 december 2012 20:56

Just nu sitter jag i soffan med min jätte surrande son ;-) han slumra en stund förut så nu e han ganska pigg! Elvira sover å Ronja e hos moffa. Hon sa att hon skulle sova där sa hon så vi får väl se om hon gör de... Igår va vi in till stan igen. ...

Av Linnéa - 15 december 2012 20:50

Just nu sitter jag i soffan med min jätte surrande son ;-) han slumra en stund förut så nu e han ganska pigg! Elvira sover å Ronja e hos moffa. Hon sa att hon skulle sova där sa hon så vi får väl se om hon gör de... Igår va vi in till stan igen. ...

Av Linnéa - 12 december 2012 09:41

Go morron! Imorse va de äntligen lite mildare, närmare bestämt -12 grader! Jävlar va mycke 12er de va idag ;-) men enligt smhi ska de bli met än -20 igen till kvällen.... för kallt de... De blev aldrig pepparkaksbygge igår... blev kolasnitt å sylt...

Av Linnéa - 11 december 2012 10:53

Igår blev min lilla bebis 8 månader. Vi va på bvc i fredags för vägning å mätning. 8,5 kg väger hon nu å är 68 cm lång! Hon fortsätter att lära sej nya saker så snart är de bara att lära sej gå kvar";-) hon går runt möbler å med stöd. så snart provar...

Presentation

Mina barn!

 

Elvira 7 månader

 

   Eddie 2 år  Ronja 7 år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards